Hej.
Jeg er begyndt at rive og grave i køkkengulvet i min hytte. Der var kun en gammel spånplade, derefter var der jord direkte under. Tanken er at støbe en plade i stedet. 15cm grus, 30cm isoleringsmateriale, 10cm beton. Men spørgsmålet jeg har nu er, hvordan man tætner mod fundamentet? Alle stenene ser ikke ud til at være bærende. Som I kan se på billederne, er der huller lige ud. (Ikke underligt at gulvet var koldt om vinteren.) Jeg undrer mig også over, hvad man lægger mellem køkkenet og det næste rum? Det rum har bjælkelag med en bygningsplastik i bunden. (Se billede nr. 2,4,5.) Har en tømrer-ven, som har hjulpet mig med alt indtil nu, men jeg vil ikke belaste ham med alle spørgsmål, derfor spørger jeg jer i stedet. :)

• En revet køkkengulv med synlige stenfundamenter og jord. Huller ses i fundamentet, som mangler tætning mod grunden.
  • Bygge af gulv i sommerhus, fundament med synlige sten og træbjælke, gul plastikdør i baggrunden, ujævnt jord under, bæreevne usikker.
  • Stenfundament under køkkengulv med huller til jorden, del af renovering i sommerhus.
  • Åben væg i køkken, eksponeret jord og sten synlige under gammelt køkkengulv. Ledninger og stikkontakter på væggen over.
  • Gulv under køkken med synlige huller og jord, plastikdør med gul kant, og synlige bjælker og mursten i væggen.
Senest redigeret:
  • Synes
Gabsson
  • Laddar…
Hvordan løste dette sig?!

• Synes
Krisse79
  • Laddar…
m2h m2h sagde:
Hej. Jeg er begyndt at rive og grave op i køkkengulvet i min hytte. Der var bare en gammel spånplade, så var der jord direkte under. Tanken er at støbe en plade i stedet. 15 cm grus, 30 cm celleplast, 10 cm beton. Men spørgsmålet jeg har nu er, hvordan man tætnet mod fundamentet? Alle stenene ser ikke ud til at være bærende. Som I kan se på billederne, er der huller lige ud. (Ikke mærkeligt, at gulvet trak om vinteren.) Jeg undrer mig også over, hvad man lægger mellem køkkenet og det næste rum? Det rum har bjælkelag med en byggeplast i bunden. (Se billede nr. 2, 4, 5.) Jeg har en tømrerkompis, som har hjulpet mig med alt indtil nu, men jeg vil ikke belaste ham med alle spørgsmål, derfor spørger jeg jer i stedet. :)
Hvordan løste det sig?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.