Hej.
Jeg er begyndt at rive og grave i køkkengulvet i min hytte. Der var kun en gammel spånplade, derefter var der jord direkte under. Tanken er at støbe en plade i stedet. 15cm grus, 30cm isoleringsmateriale, 10cm beton. Men spørgsmålet jeg har nu er, hvordan man tætner mod fundamentet? Alle stenene ser ikke ud til at være bærende. Som I kan se på billederne, er der huller lige ud. (Ikke underligt at gulvet var koldt om vinteren.) Jeg undrer mig også over, hvad man lægger mellem køkkenet og det næste rum? Det rum har bjælkelag med en bygningsplastik i bunden. (Se billede nr. 2,4,5.) Har en tømrer-ven, som har hjulpet mig med alt indtil nu, men jeg vil ikke belaste ham med alle spørgsmål, derfor spørger jeg jer i stedet.
Jeg er begyndt at rive og grave i køkkengulvet i min hytte. Der var kun en gammel spånplade, derefter var der jord direkte under. Tanken er at støbe en plade i stedet. 15cm grus, 30cm isoleringsmateriale, 10cm beton. Men spørgsmålet jeg har nu er, hvordan man tætner mod fundamentet? Alle stenene ser ikke ud til at være bærende. Som I kan se på billederne, er der huller lige ud. (Ikke underligt at gulvet var koldt om vinteren.) Jeg undrer mig også over, hvad man lægger mellem køkkenet og det næste rum? Det rum har bjælkelag med en bygningsplastik i bunden. (Se billede nr. 2,4,5.) Har en tømrer-ven, som har hjulpet mig med alt indtil nu, men jeg vil ikke belaste ham med alle spørgsmål, derfor spørger jeg jer i stedet.
Senest redigeret:
Hvordan løste det sig?m2h sagde:
Hej. Jeg er begyndt at rive og grave op i køkkengulvet i min hytte. Der var bare en gammel spånplade, så var der jord direkte under. Tanken er at støbe en plade i stedet. 15 cm grus, 30 cm celleplast, 10 cm beton. Men spørgsmålet jeg har nu er, hvordan man tætnet mod fundamentet? Alle stenene ser ikke ud til at være bærende. Som I kan se på billederne, er der huller lige ud. (Ikke mærkeligt, at gulvet trak om vinteren.) Jeg undrer mig også over, hvad man lægger mellem køkkenet og det næste rum? Det rum har bjælkelag med en byggeplast i bunden. (Se billede nr. 2, 4, 5.) Jeg har en tømrerkompis, som har hjulpet mig med alt indtil nu, men jeg vil ikke belaste ham med alle spørgsmål, derfor spørger jeg jer i stedet.![]()
Klik her for at svare




