Findes der nogen grænse for, hvor koldt det kan være, når man skal støbe med EPS?
Skal støbe lidt i mit bjælkelag i tilbygningen, og den er endnu uopvarmet, så der kan være nogle minusgrader derinde.
Kan man støbe med EPS på strøbundsplader? Kagen bliver 555 bred, 220 høj og dyb cirka 500, holder en sådan plade til det, eller bør man bruge OSB?
Skal støbe lidt i mit bjælkelag i tilbygningen, og den er endnu uopvarmet, så der kan være nogle minusgrader derinde.
Kan man støbe med EPS på strøbundsplader? Kagen bliver 555 bred, 220 høj og dyb cirka 500, holder en sådan plade til det, eller bør man bruge OSB?
Tak! Så har jeg lidt at tænke over. Kan ikke isolere taget før etageadskillelsen er på plads, men kan ikke få etageadskillelsen på plads før jeg har støbt 
Jeg må overveje at bygge en opvarmet "kasse" hvor jeg skal støbe.
Ingen tanker om at have gulvplader under EPS? Jeg skal isolere etageadskillelsen mod det eksisterende hus, og på grund af hvordan fundamentet ser ud, er det ikke muligt med almindelig isolering i alle rum, derfor støber jeg med EPS der.
Jeg må overveje at bygge en opvarmet "kasse" hvor jeg skal støbe.
Ingen tanker om at have gulvplader under EPS? Jeg skal isolere etageadskillelsen mod det eksisterende hus, og på grund af hvordan fundamentet ser ud, er det ikke muligt med almindelig isolering i alle rum, derfor støber jeg med EPS der.
Hvis du bare skal isolere uden at have brug for nogen bærende funktion, kan du vel fylde op med løsuld, flamingokugler eller noget i stedet?
Klik her for at svare