Havde tænkt at støbe nyt undergulv med gulvvarme oven på det eksisterende betonhvælv, som er cirka 120-180mm i dag. Jeg har revet regler, isolering og råspær væk, som byggede cirka 80mm, så nu skal dette erstattes, men da jeg ikke vil støbe direkte på pladen, som den er nu, og have behov for at opvarme al beton, var den første tanke et lag celleplast først og så på med gulvvarme og støbe, men da jeg har lidt ru beton og mange rør til el, er det måske ikke så godt med celleplast direkte på? Overvejede eps beton et lag først, men dels meget dyrt og ikke så let at få fat i stor mængde, da det er 80kvm, der skal støbes.
Hvad findes der ellers af alternativer? Leca-kugler? Eller skære ud i celleplast til rør og så lægge på den "ujævne" beton?
Hvad findes der ellers af alternativer? Leca-kugler? Eller skære ud i celleplast til rør og så lægge på den "ujævne" beton?
80 mm i byggehøjde er for lidt til at få en fornuftig løsning på det du vil opnå
Der findes sporede EPS plader, hvor man lægger plader og gulvvarme slangen i. LK har 30mm, 50mm og 70mm færdige eller så bruger man 30mm og lægger et lag til under.A Albindoh sagde:Havde tænkt at støbe nyt undergulv med gulvvarme ovenpå eksisterende betonhvælv som er cirka 120-180mm i dag. Jeg har revet reglar, isolering og råspont som byggede ca. 80mm væk, så nu skal dette erstattes, men da jeg ikke vil støbe direkte på pladen som er nu og skulle varme al beton op, var første tanke et lag cellplast først og derefter på med gulvvarme og støbe, men da jeg har lidt ru beton og mange rør til el, er det måske ikke så godt med cellplast direkte på? Overvejede eps beton et lag først, men dels meget dyrt og ikke så let at få fat i stor mængde da det er 80kvm der skal støbes.
Hvilke andre alternativer findes der? Leca kugler? Eller skære ud i cellplast til rør og så ligge på den ”ujævne” betonen?
https://golvvarmebutiken.se/vattenburen-golvvarme/sparskivor/eps/lk-combiboard-eps
Klik her for at svare
