Medlem
· västernorrland
· 29 indlæg
Hej, har købt et garagesæt og er i gang med at støbe en cementplade på 300mm kantelement, glat plade altså. Nu overvejer jeg at hæve garagen med en sokkel af 250mm lecablokke. Talte med garageproducenten om dette, men de sagde, at det ikke var muligt, fordi lecablokke var for porøse til at fæstne garagen i. Passer det virkelig, eller er det bare at støbe en lecasokkel alligevel? Hvis ikke, hvilke andre blokke kan man bruge i stedet? Garagen er en isoleret trækonstruktion med pulttag og tagsten, længde 7,3m, bredde 5m, væghøjde 2,53m, ydre totalhøjde 4,2m, 14 graders taghældning. Ingen gulvvarme.
Medlem
· västernorrland
· 29 indlæg
Perfekt, så ved jeg det!
Er det bare fordi producenten af garagen vil gardere sig mod evt. kollaps af bygningen, at man siger, det ikke går?
Hej, brugte du leca til garagen? Armerede du lecaen? Vertikalt eller/og horisontalt? Jeg overvejer også at lægge en række leca og tænker på armeringen..
Medlem
· västernorrland
· 29 indlæg
Jeg murede en række med 200mm høje lecablokke, som sokkel rundt om betonpladen. Ingen armering blev brugt dengang. Skruede derefter vægsegmenterne fast i lecaen.
Okay! Ingen revner eller sådan mellem stenene? Lagde du mørtel også mellem stenene (stødfuge)? Det ville helt sikkert være lettest at springe armeringen over.
Medlem
· västernorrland
· 29 indlæg
Ingen revner overhovedet, det er lecablokke, der passer i hinanden. Havde visse problemer med at få mørtelen til at hæfte mellem stenene, så det blev illbrucks stenlim mellem blokkene i stedet. Dette blev gjort sidste sommer, og endnu er der ikke blevet nogen skader, trods større snemængder på taget. Købte lecablokkene på Bygma.
B Byggaren1974 sagde:Ingen sprækker overhovedet, er lecablokke som passer i hinanden. Havde visse problemer med at få mørtlen til at hæfte mellem stenene, så det blev illbrucks stenlim mellem blokkene i stedet. Dette blev gjort sidste sommer, og endnu er der ikke blevet nogen skader, trods større mængder sne på taget. Købte lecablokkene på Bygma.
B Byggaren1974 sagde:Ingen sprækker overhovedet, er lecablokke som passer i hinanden. Havde visse problemer med at få mørtlen til at hæfte mellem stenene, så det blev illbrucks stenlim mellem blokkene i stedet. Dette blev gjort sidste sommer, og endnu er der ikke blevet nogen skader, trods større mængder sne på taget. Købte lecablokkene på Bygma.
lyder lovende, måske tør jeg køre uden armering da. Tak for info!B Byggaren1974 sagde:Ingen sprækker overhovedet, er lecablokke som passer i hinanden. Havde visse problemer med at få mørtlen til at hæfte mellem stenene, så det blev illbrucks stenlim mellem blokkene i stedet. Dette blev gjort sidste sommer, og endnu er der ikke blevet nogen skader, trods større mængder sne på taget. Købte lecablokkene på Bygma.
Medlem
· västernorrland
· 29 indlæg
Ja det burde jo være nok hvis du skal mure en række.
Medlem
· västernorrland
· 29 indlæg
Det var første gang, jeg murede noget overhovedet.
Klik her for at svare