Har en væg jeg vil have dekorsten på, men som DIY mand er så skal man jo selvfølgelig undersøge om det går at gøre selv.
Her vil jeg gerne have tips til materialer at støbe med.
Det skal være på en kældervæg.
Har overvejet gips, men kan det fungere med almindelig hobbygips?
Måske hvis den overfladebehandles?
Eller er der andre tips?
Her vil jeg gerne have tips til materialer at støbe med.
Det skal være på en kældervæg.
Har overvejet gips, men kan det fungere med almindelig hobbygips?
Måske hvis den overfladebehandles?
Eller er der andre tips?
Renovatør
· Kalmar
· 3 052 indlæg
flydespartel måske?
Løsbygger
· Gävleborgs
· 2 434 indlæg
Nysgerrigt spørgsmål, hvorfor skal du gøre den selv? Føles som meget arbejde når det findes naturligt
Løsbygger
· Gävleborgs
· 2 434 indlæg
Ah okay! Ja det er vel 2 gode grunde til at gøre det selv iaf
Men er det ikke svært at få både rigtig struktur og farve, hvis du laver dem selv, uanset hvilket materiale du bruger? Eller skal du have dem glatte?
Beton burde vel være okay at lave af, men det skal jo også kunne holde til at blive fastgjort uden at fixet tørrer ud.
Men er det ikke svært at få både rigtig struktur og farve, hvis du laver dem selv, uanset hvilket materiale du bruger? Eller skal du have dem glatte?
Beton burde vel være okay at lave af, men det skal jo også kunne holde til at blive fastgjort uden at fixet tørrer ud.
Skal lave en silikonform eller rettere sagt flere styk.
Så strukturen fikser jeg der.
Farven tager jeg med farvepigment.
Det eneste spørgsmål er netop materialevalg.
Kigger man på færdige sten, så er de gipsbaserede, hvilket virker fornuftigt. Vejer ikke så meget.
Der findes specielt fix til netop dekorationssten, tror og håber, at det fungerer, må vel også væde stenene inden.
Så strukturen fikser jeg der.
Farven tager jeg med farvepigment.
Det eneste spørgsmål er netop materialevalg.
Kigger man på færdige sten, så er de gipsbaserede, hvilket virker fornuftigt. Vejer ikke så meget.
Der findes specielt fix til netop dekorationssten, tror og håber, at det fungerer, må vel også væde stenene inden.
Klik her for at svare