Går i planerne at rive vores gamle garage ned og bygge ud huset over garagen. Spørgsmålet er, om jeg på en enkel måde kan erstatte den gamle grund med en ny ovenpå.
Har forsøgt at illustrere alt nedenfor. Den røde plade er vores gamle garageplade. Jeg tænkte at bygge ud dels helt mod huset men også yderligere bagud. Når jeg vurderer, har jeg ca. 30 cm at bygge på oven den nuværende garageplade for at nå husets højde. Ville det være prismæssigt klogt at bygge med højere kant-elementer, hvor der i dag ikke er noget, for derefter at have mindre over garagen.
Andet spørgsmål er trækning af afløb. Har markeret i orange, hvor afløbet går ud af huset i dag. Har også markeret i grønt, hvor jeg tænker, at jeg kan lægge yderligere fra et nyt toilet.
Jeg ville gerne trække det sådan skråt for at slippe for at bryde garagepladen gennem hele. Er dette en okay løsning, eller får jeg for mange bøjninger??
Afløbet er intet problem, kommunen vil måske gerne vide, at du har udvidet afløbet (hvis det er kommunalt)
At have to fliser oven på hinanden kan være et problem, hvis man ikke har stampet ordentligt.
Hvordan håndterer du tagafvandingen.
Jeg har et sted to fliser oven på hinanden, men der er en masse grus imellem, og jeg har ikke set noget problem.
Afvandingen er ikke noget problem, kommunen vil måske gerne vide, at du har udvidet afløbet (hvis det er kommunalt)
At have to plader oven på hinanden kan være et problem, hvis man ikke har stampet grundigt.
Hvordan gør du med tagafvandingen.
Jeg har et sted to plader oven på hinanden, men der er en masse grus imellem, og jeg har ikke set noget problem.
Protte
Tak for dine inputs. Er ikke helt færdig med, hvordan udvidelsen skal se ud, men en idé er at bygge skråtag ned fra det eksisterende hus. Så vil det komme ned, hvor garageens gamle rør ligger. Jeg må nok også skifte disse. Der ligger ingen sådanne rør mellem huset og garagen, da alt gik ned på forsiden.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.