Hej!
Behøver rådføre mig med jer.
Skal støbe en betonplade til udestue og har tænkt mig at støbe betonpladen (100mm) i samme gulvhøjde som indvendigt.
Hvad er det mest egnede materiale at have som mellemlæg mellem betonplade og væg? Som I kan se på billedet?
Jeg tænkte at skrue en fibercementplade fast, eller er det tilstrækkeligt bare at lægge en fiberdug mellem?
Behøver rådføre mig med jer.
Skal støbe en betonplade til udestue og har tænkt mig at støbe betonpladen (100mm) i samme gulvhøjde som indvendigt.
Hvad er det mest egnede materiale at have som mellemlæg mellem betonplade og væg? Som I kan se på billedet?
Jeg tænkte at skrue en fibercementplade fast, eller er det tilstrækkeligt bare at lægge en fiberdug mellem?
Ja præcis. Du er på samme spor som mig, men tanken har aldrig været at støbe pladen sammen med huset, men få til en smidig deling samtidig med at jeg beskytter trækonstruktionen på huset.B BSOD sagde:
Udestuepladen får vel en nogenlunde skarp afgrænsning/samling, selv hvis jeg lægger fiberdug?
Er usikker på om en fiberdug er tilstrækkeligt tyk? Afhænger vel også af, hvor jævn finish den eksisterende plade har. Antager at risikoen for, at pladerne hænger sammen, øges, jo mindre afstand der er mellem pladerne.
Klik her for at svare

