Hej.

Jeg skal støbe om kanten ved indkørslen til min garage, da den hælder forkert (vand kommer ind), forvitrer og er gammel.

Jeg har desuden sat en større port ind i garagen. Så den gamle metalskinne, der lå i betonen mellem ude og inde, passer ikke.

Betonen skal støbes et stykke ind i garagen og et stykke ud. Man skal åbenbart have en metalskinne mellem ude og inde beton, så at sige, for at undgå at temperatursforskelle skal forårsage revner i betonen?

Hvor køber man sådan et metalstykke, nogen der ved det? Jeg har brug for en, der er 5 meter.

Vinkeljern og sådan noget plejer jeg at købe på en skrot, men det var nogle år siden nu iofs, så jeg ved ikke om miljølovgivningen har ændret noget i skrothåndteringen som umuliggør sådan noget.

S
spørg din byggmatr virksomhed. de plejer at have.
vinkeljernene skal have ingødningselementer. er du heldig, sidder jernet fast, ellers vil det løsne sig

Vinkeljern? Hvad skal jeg bruge det til?

S
du kan tage et billede af den skinne, du mener.
mener du metallet, der er i porten?
de plejer at være "vinkeljern"

En lang, 5 meter metalskinne, der lå lige der, hvor porten gik ned.
For mig er en vinkeljern en beslag?

SBH sagde:
du får ta bild på den skena du menar.
menar du metallen som är i porten?
dom brukar va "vinkeljärn"
Just precis, Du har vel ikke et pladejern i betongen?? Det har det aldrig været på mine garage i hvert fald så jeg støbte et vinkeljern som vi købte hos skrothandleren.
Det som SBH linker til plejer jeg at kalde vinkel bare men det er selvfølgelig også et vinkeljern, dog ikke et sånt som man støber ind i garagepladen ved porten ;)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.