Dette må gå under emnet byggeteknik, så denne mand male en lade på denne måde i dag!!! :)
Alle måder er gode undtagen de dårlige siges det!!!

• Mand maler en rød lade ved hjælp af en stige, der støttes af en frontlæssertraktor.
Traktor med firehjulstræk til flere hundrede tusinde, men ikke en stige, der er længere end 3 meter.

Ikke underligt, at der er mange ulykker i landbruget.

Haha, den var sjov. Send ind til ngn hustidning.
/CC

Tænkte faktisk sende den til Byggnads, de har altid med et sjovt billede i hvert nummer.:D

Jeg gjorde det samme, da jeg malede huset for et par år siden.
Konen kørte rundt med mig i skovlen på en lille hjullæsser, men for at nå op til rygningen
måtte jeg også bruge stigen.

bandy76 sagde:
Tænkte faktisk sende den til Byggnads, de har altid med et sjovt billede i hver nummer.:D
Nej for h...e gør ikke det, tvivler på han er organiseret..............

mycke_nu sagde:
Traktor med firehjulstræk til adskillige hundrede tusinde, men ikke en stige som er længere end 3 meter.

Ikke underligt, at der sker mange ulykker i landbruget.
nogle gange må man gøre det enkelt......men få en elektriker op på den der stige, det havde aldrig gået, næppe engang uden risikotillæg,

Jeg kan synes, at sikkerhedstænkningen nogle gange kan gå over gevind, men det der var fandeme blandt det dummeste jeg har set i et vestligt land.

Leje stillads, lift eller malerfirma, for guds skyld!

haha da min chef var ude og lufte hunden, så han en gammel mand, der havde konen i tømmerkloen på hydraulen til tømmerlastbilen for at male vindskederne. Ubehageligt, hvis man er lidt for hurtig ved hånden og klemmer til med kloen.

Selv med rigtige stiger kan det gå galt, når folk ikke tænker over, hvad de gør. Naboen ved siden af mor var i gang med at male gavlen og brugte en 6 meter udsugningsstige, todelt, som var i maxhøjde. Stigen stod på garageopkørslen, som var lidt ujævn, men han var ikke bekymret og lykkedes med at rette op på et par gyngninger. Efter et stykke tid blev han træt af at skulle gå ned for at flytte stigen og forsøgte så at hoppe sidelæns. Én gang gik det godt, anden gang også, men tredje gang havde han for lidt kraft, og den sprang ikke, så han tog ordentligt fat og lykkedes med at hægte "hagerne" af i stigens underkant. Nederdelen af stigen bøjede hurtigt udad, og overdelen, hvor han skrigende holdt fast, bøjede indad mod husmuren. Stigen klappede hurtigt sammen som en lommekniv, og naboen skreg nu endnu højere og holdt stadig krampeagtigt fast i stigen. Da husmuren bremsede overdelen en del, var faldhastigheden ikke så stor, men det lød alligevel ordentligt, da han landede. Efter måske 30 sekunder opdagede han, at han lå skrigende på jorden og forsøgte at slippe taget, hvilket ikke gik, da hans kropsvægt gjorde, at hænderne sad fast mellem stigerne. Jeg skyndte mig ned og lykkedes at løfte stigen nok til, at han fik hænderne fri og kunne rejse sig op. Totusinde fandens, helvede, av, og mange andre bandeord senere kørte jeg ham til skadestuen, hele vejen derhen forbannede han sig selv og den idiot, der havde konstrueret stigen. Om aftenen, da han kom hjem, havde han begge hænder i pakker og sad resten af ferien i haven og bandede over, at han var rastløs og ikke havde noget at lave.

Hvorfor er folk sådan nogle idioter?
NetNut - en nabo der er så dum kan godt ligge viklet ind i sin egen stige og skrige. Hjælper du ham, finder han bare på en ny måde at slå sig selv ihjel på.

NetNut, kan forestille mig, at det er en historie, som alle i nabolaget kender til nu. Det er jo virkelig sjovt med kreative mennesker, der prøver nye måder.
/CC

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.