Leder efter en stillads til mit kommende byggeprojekt. Jeg tænkte have en 9x4 da det er enetages, så behøver jeg ikke højere.

Men det er ikke let at finde stillads, jeg skal bygge meget selv, så jeg vil gerne købe et stillads i stedet for at leje, da jeg kommer til at skulle bruge stilladset i nogle måneder.

Først faldt jeg over https://www.hemfint.se/byggnadsstallning-ram-9x4stal
Der har de et ramme-stillads i stål fremstillet af olas polka(?) dvs fremstillet i Polen (sagde de på kundeservice). Dette er billigst og koster 12000.

Senere faldt jeg over https://www.stallning.se/fasadstallningar/ramstallning/stal/ramstallning-9x4-stal
Der har de et ramme-stillads i stål fremstillet af ALTRAD som jeg antager er bedre end det Polske mærke. Noget dyrere, lander på ca. 14000 med fragt.

Senere fik jeg tilbud på et ramme-stillads 9x4 fremstillet af ALFIX i aluminium i stedet. Det landede på yderligere nogle tusinde.

Kan nogen forklare fordele og ulemper med ramme-stillads vs modul?
Hvor meget bedre er det med aluminium? Jeg skal jo håndtere det selv eller med vis hjælp fra konen ved opsætning, så der er vel aluminium lettere, antager jeg.

Er et modulstillads fordelagtigt i forhold til et ramme-stillads?

Hvilke producenter er at foretrække?

Senest redigeret:
  • Synes
Skorpan
  • Laddar…
Puffer op for jeg er også interesseret!

Har I købt noget endnu? For mit vedkommende hælder det mod en ramstilling fra altrad. I aluminium. Vakkelerede mellem modul og ramme men tror jeg vil blive tilfreds med en ramstilling. Indbilder mig, at den er hurtigere at få op for én person.

Z Zedo sagde:
Har I købt noget endnu? For mit vedkommende hælder det mod en rammeopstilling fra altrad. I aluminium. Vævede mellem modul og ramme men tror jeg vil blive tilfreds med en rammeopstilling. Forestiller mig, at den er hurtigere at få op for én person.
Vi købte Altrad rammeopstilling i alu for to år siden og har renoveret og malet hele facaden over to somre. Synes at det har fungeret aldeles fremragende! Købte pakke som er tre rammer højt, og den sætter jeg op og tager ned alene. Tilføjede nogle ekstra fødder og tilbehør for også at kunne montere det hele i bredden, det behøvedes ikke så meget ekstra. Købte også nogle fleksible platformsbærere, som man kan sætte hvor som helst på rammen, når der er brug for lidt special (dog passer det jo ikke perfekt med rækværkshøjde så).

• Synes
Zedo
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg sagde:
Vi købte Altrad stillads i alu for to år siden og har renoveret og malet hele facaden på to somre. Synes at det har fungeret helt udmærket! Købte paket som er tre rammer højt og det sætter jeg op og tager ned alene. Tilføjede nogle ekstra fødder og tilbehør for også at kunne montere alt på bredden, det behøvedes ikke så meget ekstra. Købte også nogle fleksible plattformsbærere, som man kan sætte hvor som helst på rammen, når der behøves lidt specielle løsninger (dog passer det jo ikke perfekt med rækværkshøjde da).
Kanon, tak for det. Præcis hvad jeg havde brug for at høre for at komme til en beslutning!

• Synes
Bernieberg
  • Laddar…
Blev det en stillads?
Søger også... har brug for 9x8m med gavltop, hvilket ikke er standard, men jeg har fået tilbud på det, da jeg kontaktede de forskellige firmaer.
Ramstillads i stål, aluminium bliver ca. 18000 kr. ekstra for måske 200 kg lettere, det synes jeg virker uværd?

Sidste tilbud der er det 9x8m plus gavltop, men kan også bygges som 15x6.

Jeg bestilte fra ställning.se som beskrevet nedenfor (almindelig 9x4m med gaveltop + 1m forhøjning). Jeg har kun sat den delvist op til et projekt sidste sommer, men vil i de kommende uger sætte den op i sin helhed. Af det, jeg har set indtil videre, er jeg i hvert fald tilfreds med kvaliteten og anvendeligheden.

Jeg vil sandsynligvis sælge den videre, når alle projekter er afsluttet, hvis den dag endelig kommer...

Varenr. Betegnelse Antal Stk.pris Linjetotal
AL-2607-set Byggställning 9x4m med gaveltop - Ram Stål 1 0 kr 0 kr
AL-2607 Ramställning 9x4m med gaveltop - Stål - Bas 1 16125 kr 16125 kr
AL-S09041 Sparklistpaket Ramställning 9x4m med gaveltop 1 1100 kr 1100 kr
AL-U0201 Uppgångspaket 4 m (1/2) 1 1612.50 kr 1612.50 kr
AL-T0000 Inget trapptorn 1 0 kr 0 kr
AL-E202028 Ram 1,00 x 0,73 m - Stål 4 711 kr 2844 kr
AL-E283630 Enkelräcke 3,07 m - Stål 3 206 kr 618 kr
Pris for fragt (Klasse 9 - 1950 ekskl. moms) 1 2438 kr 2438 kr
Totalpris (inkl. moms) 24737.50 kr

• Synes
nino
  • Laddar…
nino nino sagde:
Blev det en stillads?
Leder også... har brug for 9x8m med gavltop hvilket ikke er standard men jeg har fået tilbud på det da jeg kontaktede de forskellige firmaer.
Rammestillads i stål, aluminium bliver ca 18000:- ekstra for måske 200kg lettere, det synes jeg føles ufornuftigt?

Sidste tilbud der er det 9x8m plus gavltop men kan også bygges som 15x6
Om det blev! Købte rammestillads i aluminium. Og masser. Mest for at slippe tage det op og ned. Aluminium er vildt let og bekvemt at håndtere på egen hånd.
Hvor i Dalarna holder du til? Jeg overvejer lidt småt at sælge noget. Er det 9x8 med gavltop du har brug for?

• Synes
nino
  • Laddar…
Z Zedo sagde:
Om det blev! Købte ramstilling i aluminium. Og masser. Mest for at slippe for at samle op og ned. Aluminium er utroligt let og bekvemt at håndtere på egen hånd.
Hvor i Dalarna holder du til? Jeg overvejer lidt småt at sælge lidt. Er det 9x8 med gaveltop du har brug for?
Ja det er det, nordlige del
Men kører jo gerne

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.