Et spørgsmål af ren nysgerrighed:
Jeg skal udskifte min tørveisolering med høruld i de skrå lofter. Mens jeg står og skraber, og tørven (yuck) braser, dumper en knytnævestor sten ned på gulvet. Denne følges af lidt murstensbiter og mørtel. Hvad er dette for en interessant isoleringsmetode? :P
Det var kun i et område på højst en kvadratmeter, at stenene lå blandet med tørv. Resten af loftet var ren tørv. Nogle ideer? Huset er bygget i 1920.

AnneFi
interessant? nu er mit hus muret og har ingen isolering i netop væggene men gulvet er fuldt af sten og tegl blandet i aske.

kalubah sagde:
Det var kun i et område på højst en kvadratmeter, at stenene lå blandet med tørv.
Var det i nærheden af skorstenen, kan det være rester fra da den blev muret. ;)

Måske var det, hvad der blev til overs, efter at de havde muret skorstenen? I stedet for at tage affaldet til lossepladsen så smed de det ned i isoleringen...
Forklarer dog ikke stenen, eller bruges sten i skorstenen?

Immobil: Oj det var jo i princippet, hvad du sagde... (se ovenfor)

Vi har et hus bygget i 1930'erne og har fundet en hel del byggaffald i vægge og gulve. Nemmere at bygge det ind end at bære det ud, åbenbart... :-D

lidt byggeaffald gør jo ingen skade :). Isolerer dårligt men rådner ikke af fugt, kan magasinere varmen og dæmpe lyd.
gaia

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.