Stearinplet på trappe ved siden af hjerteformet dekorationssten. Nogen der ved, hvordan man får fjernet pletten? Konens veninde ville overraske og havde sat et stearinlys på vores trappe. Lyset kæntrede og sådan her blev det….

• Stearinplet på trappetrin ved siden af sort hjerteformet sten. Omgivet af sorte og røde pletter, samt sortmalet træpanel.
  • Støbt trappe med en mørk plet fra spildt stearinlys og et sort, hjerteformet dekorativt objekt ved siden af.
  • Wow
yonna
  • Laddar…
Sandsynligvis var det ikke et stearinlys (som er animalsk) men et paraffinlys, som er et petroleumprodukt og desværre smelter i sollys.
For at fjerne, prøv med affedtningsmiddel, eventuelt med en højtryksrenser.
Eller med varme + noget sugende som fx silkepapir.

Ellers må du "stearinfisere" hele trappen, så alt er dækket af en homogen plet.:crysmile::rofl:

Læg noget på som suger, og stryg med strygejern, så kan det værste forsvinde. Så kan lidt børstning måske jævne det ud.
Brænd det dog ikke op, for så er der risiko for, at det bliver sodsort i stedet.

Jeg tror på typ kaffefilter/husholdningspapir og strygejern (eller anden varme) og så skrubbe med almindeligt opvaskemiddel.

• Synes
sepani
  • Laddar…
Gjorde samme ting på et cafebord i marmor, lysene smeltede i solen og løb ind i stenens porøse struktur. Efter en masse gnubning med benzin og at forsøge at suge op med varme ændrede jeg taktik og gned hele bordet ind med paraffinolie i stedet... blev som nyt, og nu nogle år senere har det langsomt genvundet sit vejrbidte udseende uden pletterne fra lysene.

• Synes
Leif i Skåne og 1 anden
  • Laddar…
Grå betontrappe med sorte brædder ved siden af og en sort, hjerteformet sten ved siden af nogle grønne planter.
S Staffan-N sagde:
Gjorde samma sak på et cafebord i marmor, lysene smeltede i solen og løb ind i stenens porøse struktur. Efter en masse gnubben med benzin og at forsøge at suge op med varme ændrede jeg taktik og smurte hele bordet ind med paraffinolje i stedet...blev som nyt, og nu nogle år senere har det langsomt genvundet sit vejrbidte udseende uden pletterne fra lysene.
strygejern, kaffefilter, sand og sandpapir blev i hvert fald meget bedre, helt

• Synes
Staffan-N
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.