Er der nogen, der tror, at det ville fungere, skal den behandles eks. lakeres eller olieres?
Vinduessætningen i øvrigt er tænkt at være MDF, der males hvid. Fra begyndelsen skulle vindueskarmen også være samme materiale, men fik den tanke, at en afvigende vinduesbænk kunne se pæn ud. Trappen er bestilt i eg med hvidlakerede vanger og rækværk/spaljé og håndliste i eg. Burde kunne matche den?
Kjell G
Vinduessætningen i øvrigt er tænkt at være MDF, der males hvid. Fra begyndelsen skulle vindueskarmen også være samme materiale, men fik den tanke, at en afvigende vinduesbænk kunne se pæn ud. Trappen er bestilt i eg med hvidlakerede vanger og rækværk/spaljé og håndliste i eg. Burde kunne matche den?
Kjell G
Va godt, har du radiatorer under? Eller gulvvarme (for så slipper man perforere pladen, antager jeg) Har du fræsede/fasede kanter, eller er de lige? Hvis du har et billede af dem, ville det være fantastisk, jeg kan forestille mig at kontrasten hvid/eg er rigtig flot.
Kjell G
Kjell G
Var i et visningshus hvor det slet ikke fungerede med at have staveklæbet eg. Det var godt nok en 500 mm dyb vinduesniche. Det, der var sket, var, at den havde slået sig rund, men eftersom hele pladen var forankret i siderne, kunne den ikke bevæge sig så meget, og resultatet blev, at den var revnet. Brættet så ud som to bølger ~~
Hmm, lyder ildevarslende. I mit tilfælde gælder ca. halvdelen af den bredde, undrer om det kan fungere bedre. Hvordan kunne man undgå at det opfører sig som i visningshuset? Lade den ligge og flyde mellem MDF, måske med lidt bevægelsesmulighed i kanten (fuge).
Kjell G
Kjell G
Halvdelen af bredden giver jo færre problemer da det bliver halvdelen af bevægelsen. Jeg mistænker at varme/kulde var problemet for den vindueskarm jeg så. Huset varmes med gulvvarme og den varme har svært ved at nå hele vejen ind til glasruden på sådanne dybe nicher. En vindueskarm som ligger frit bør fungere.
Har lavet vindueskarme i fyrretræ, som jeg bejdsede og derefter lakerede. De ligger skubbet på gammel marmorplade, som den oprindelige bræt består af og derfor lidt svær at fjerne. De har ikke slået sig en mm efter 2 år.
Hej!Kjell_G sagde:
Vi har gulvvarme, fræst afrundet forkant, men kun lidt filte sidekanter. Jeg skal fikse et billede af det!
Har lavet egne vindueskarme af stave-limet eg, ca 20 cm. fungerer meget godt og er som du siger meget flot sammen med de hvide vægge.
Klik her for at svare