Jeg har støbt 2 portstolper, som er 45x45 cm i topareal. Nu skal jeg have et pladetag til disse. Hvordan gør man det? Jeg vil have hældning på taget. Bygger man en træramme under, eller hvordan gør man? Nu er stolperne flade øverst. Men jeg vil have et pladetag, der har 4 sider, hvis I forstår.

Med venlig hilsen Calle

Det enkleste er vel at tegne en skitse og lade en plåtslagare fremstille disse.
Du bør ikke have nogen trækonstruktion under plåten.

Det nemmeste er at gå til en valgfri byggemarked og købe :-)

Kaldes oftest for stolpehat eller stolpelåg. Det svære kan være at finde en, der passer til 45x45. De mest almindelige dimensioner for stolper er 70x70 eller 95x95.

Vi taler 45 CENTIMETER og ikke millimeter.
Jeg tror næppe byggemarkedet har 450 x 450 stolpehatte i deres standardsortiment.

Nogle gange går det for hurtigt :-)

Absolut dit forslag om plåtslagaren da. Med innermått (stolpens yttermått) og højde så fixer en plåtslagare det på ingen tid.

Jo det er vel blikkenslager, der gælder, men har jo plade og alt derhjemme siden vi skiftede tag på huset, Å jeg er jo tung så vil jo gøre alting selv. ;)

D09
calle336 sagde:
Jo det er vel blikkenslager som gælder men har jo plade og alt hjemme siden vi skiftede tag på huset, Og jeg er jo tung så vil jo gøre alt selv. ;)
Øv med papir og klip, fold lim

Så er det vel "bare" at folde pladen og tætne samlingen :wow:

Når man så er træt af det, er deprimeret og helt tosset så ringer man en blikkenslager

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.