Jeg vil slå en indvendig væg op på førstesalen og tænker at bruge stålregler, bl.a. for at spare vægt. Væggen får en 45°-vinkel cirka midt på og en anden, hvor den tilslutter til en eksisterende væg. I instruktioner i form af billeder eller video, som jeg har fundet på nettet, viser man kun opbygning med lige vægge og 90°-vinkler. Hvordan placeres stålregler bedst i hjørner med 45°?

Tak på forhånd!

Gulv med sort tape, der viser en vægplan med 45° vinkler og rette vinkler, muligvis for at illustrere placering af en planlagt skillevæg.

Jeg ved ikke, hvordan man gør med stålregel.
Men gør alt i stålregel og sæt en træregel i hjørnet, en regel gør nok hverken til eller fra, når du tæller sammen, hvad det kommer til at veje.

Stil reglerne i hjørnet så tæt på hjørnet med ryggen mod hinanden. Kilen som bliver "tomrum" burde være helt ok hvis du bruger osb/gips (så længe osb'en går overlappet) alt. kan du bruge for-perforeret pladebånd og knække dette i 45gr for at have noget at binde gipsen og reglerne med.

Sæt træregler der hvor du skal have døren.

Tak for svarene. Det var vel lidt som jeg selv tænkte, at sætte reglerne tæt sammen og evt. bygge op med noget i tomrummet, eller lade det være. Osb + gips bliver vel ret stabilt i sig selv.

Træregler ved døren har jeg styr på. ;o)

Et andet lille spørgsmål om vægbygningen, når jeg alligevel er i gang. Et eller andet sted læste jeg, at man kan/bør sætte osb på tværs, men så får man jo en samling mellem pladerne, der løber langs med væggen. Er det ikke dumt? Man bør åbenbart også have et lille mellemrum mellem pladerne. Skal man hænge noget op på væggen, gælder det om ikke at være uheldig og sætte skruen i samlingen.

• Synes
eriksthlm
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.