Jeg er i gang med at sætte en smal gipsplade på yderenden af en væg, der går lige ud i rummet. Problemet er, at stålreglen, som skruerne skal skrues ind i, sidder nogle centimeter inde på væggen. At flytte reglen er ikke en mulighed, det kan simpelthen ikke lade sig gøre i dette tilfælde, I må stole på mit ord
Men hvad gør man, skal jeg forsøge at sætte et ekstra lag gipsplade på reglen, eller skal jeg forsøge at finde en træregel og høvle den ned til de rigtige mål, eller hvordan bør man gøre det?
Hvis det er nok med to smalle strimler gips og spartel, så fungerer det. Men jeg ville nok have valgt at kløve en regel til passende størrelse. Evt. bare en klods hver 30cm og en gipsplade på det.
Et papildspørgsmål her: Hvordan skruer jeg en gipsplade fast i stålreglen uden at skruen bare skyder ind i reglen? Skal man forbore i reglen, eller er det bare forkert slags skrue, hvis det sker?
En bifråga her: Hvordan skruer jeg en gipsplade fast i en stålregel uden at skruen bare skyder ind i reglen? Skal man forbore reglen, eller er det bare forkert slags skrue, hvis det sker?
Kan tipse om skrue af mærket Grabber, når man skal skrue OSB eller gips på stålregel. Fungerer udmærket og findes på K-rauta og Bauhaus.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.