Skulle have hjulpet med at sætte rullegardiner op i min kones søns lejlighed. Da jeg så borer i gipspladen, støder jeg på hvad jeg tror er stålregler. Dette er mod en ydervæg i et nybygget hus. Altså burde det være stålregler monteret i betonvæggen, som derefter gipspladerne sidder på. Er det ikke mærkeligt, at der sidder stålregler, så det ikke er muligt at montere rullegardiner? Kan det være for at fastgøre vinduerne i, men de burde vel fastgøres i betonen alligevel? Jeg kan jo bore i stålreglerne, men da skal man være sikker på, at det er stålregler og ikke noget væsentligt såsom vand eller andet, men det burde vel ikke findes i rummet mellem gips og ydervæg? Bortset fra el naturligvis.
Er det ikke en bærende ydervæg så er det nok mest almindeligt med såkaldt udfyldningsvæg. En almindelig opreglet væg altså ingen beton.
Er det direkte bag gipsen du støder på modstand burde det jo være en metalregel. Et el-rør ligger vel oftest nogle cm inde men sikker kan man jo ikke være.....
Er det direkte bag gipsen du støder på modstand burde det jo være en metalregel. Et el-rør ligger vel oftest nogle cm inde men sikker kan man jo ikke være.....
Senest redigeret:
Klik her for at svare