Bor i et 70'er hus (älvsbyhus) og begynder at planlægge for paneludskiftning. Væggen er opbygget ifølge billedet. Det ser ud til at være en slags sømmeliste, men jeg tror den er indfældet i de stående regler (spantret).
Kunne man fjerne dækslet på yderpanelen og gemme bundbrædderne som en ny sømmeliste? Derefter lægge vandret panel på det?
Vindsperren, der sidder på den porøse træfiberplade bag bundbrættet, ser okay ud. Skal man bare forsøge at tape for hullerne eller supplere med ny vindsdug, hvor der er større skader? Det føles meningsløst at sætte ny vindsperre på bundbrættene, da der bliver en luftspalte mellem disse.
Taknemmelig for svar.
Kunne man fjerne dækslet på yderpanelen og gemme bundbrædderne som en ny sømmeliste? Derefter lægge vandret panel på det?
Vindsperren, der sidder på den porøse træfiberplade bag bundbrættet, ser okay ud. Skal man bare forsøge at tape for hullerne eller supplere med ny vindsdug, hvor der er større skader? Det føles meningsløst at sætte ny vindsperre på bundbrættene, da der bliver en luftspalte mellem disse.
Taknemmelig for svar.
Samtidig forbruger jeg omkring 11 000kwh totalt inkl. elforbrug, og risikoen øger for at få problemer, som jeg ikke har lige nu.F fribygg sagde:
120 i væggene lige nu totalt 🤣
Klik her for at svare