Hej
Jeg er i gang med at bygge et lager. Jeg planlægger at have et installationslag på væggene med 45mm liggende regler, derefter OSB og gips. Loftshøjden er ca. 248, hvis jeg så bruger liggende OSB, vil jeg være nødt til at sætte en 8cm strimmel for at dække hele væggen.
Kan man i stedet sætte stående OSB på de liggende regler, kottla de stående samlinger med OSB-strimler? Så sætte også gipsen stående med halv plades forskydning af samlingerne og skrue uden hensyn til reglernes placering?
Jeg er i gang med at bygge et lager. Jeg planlægger at have et installationslag på væggene med 45mm liggende regler, derefter OSB og gips. Loftshøjden er ca. 248, hvis jeg så bruger liggende OSB, vil jeg være nødt til at sætte en 8cm strimmel for at dække hele væggen.
Kan man i stedet sætte stående OSB på de liggende regler, kottla de stående samlinger med OSB-strimler? Så sætte også gipsen stående med halv plades forskydning af samlingerne og skrue uden hensyn til reglernes placering?
Renoveringsnovice
· Stockholm
· 647 indlæg
Hvor tæt har du mellem reglarne, og hvor store er OSB-pladerne? Det er intet problem at have dem stående på stående reglar, så længe der er en regel bag ved samlingerne.
Renovatør
· västra götaland
· 812 indlæg
Kommer du have brug for at skrue noget op på de 8 cm, der er øverst?
Ellers er det bare at sætte stående gips, der dækker sprækken...øverst...
Ellers er det bare at sætte stående gips, der dækker sprækken...øverst...
Et opbevaringsrum, såsom en friggebod? I så fald er et alternativ at springe installationslaget over og lade dåserne gå ind i isoleringen en smule. Vp-slange boret i reglarne eller op til loftet. Så sparer du også 9 cm pr. side.O OSTRUNE sagde:Hej
Jeg er ved at bygge et opbevaringsrum. Jeg tænkte at have et installationslag på væggene med 45mm liggende reglar, derefter OSB og gips. Loftshøjden er ca. 248, hvis jeg så kører med liggende OSB, vil jeg skulle sætte en 8cm strimmel for at dække hele væggen.
Kan man i stedet sætte stående OSB på de liggende reglar, kotle de stående samlinger med OSB strimler. Derefter sætte også gipsen stående med halv plades forskydning af samlingerne og skrue uden hensyn til reglarens placering?
Gør det ikke mere avanceret end hvad du behøver. Stående osb/spånplade på liggende 45x45 er mere eller mindre standard på fabrikshusene, der lægger man ikke noget bag ved samlingerne udover i hjørnerne hvor man enten kiler i stående regelstykker eller lægger en metalvinkel mellem træpladerne og gipsen. Du behøver heller ikke forskyde samlingerne med en halv plade for den sags skyld, så længe begge skrue rækker er på samme plade er der ingen problemer.
Klik her for at svare