Jeg har lidt over 120kvm klinker 30x60cm 12mm tykke som står opstillet i garagen, men nu står de på kant og to pakker oven på hinanden. Hvis jeg skulle stable dem i en almindelig bunke i stedet, hvor mange pakker tør man lægge oven på hinanden?

En pakke med 6 fliser vejer 40 kg... Utroligt tunge...

Ingen idé, men man har sjældent mere end et ton på en palle, der er 25 pkt på dem overfladen

anders07 anders07 sagde:
Jeg har lidt over 120kvm klinker 30x60cm 12mm tykke, som står opstillet i garagen, men nu står de på kant og to pakker ovenpå hinanden. Hvis jeg skulle stable dem på en almindelig stak i stedet, hvor mange pakker tør man lægge på hinanden?

En pakke med 6 fliser vejer 40 kg... Utroligt tunge...
Der plejer at være symboler på pakken, hvordan de kan stables. Tvivlsomt om man kan lægge bare en enkelt pakke på en anden, hvis du mener liggende på hinanden. Stil dem på højkant og spænd sammen med en spændebånd per lag.
1200kg på en almindelig helpalle (EUR)

Er det ikke 1000kg punktlast og 1500kg jævnt fordelt last som pallen tager ??
Så kører vi på jobbet i alle fald..:cool:

M Micro sagde:
Er det ikke 1000kg punktlast og 1500kg jævnt fordelt last som pallen tager??
Så kører vi på jobbet i alle tilfælde..:cool:
Helt korrekt. Jeg stolede på ældre oplysninger og at paller med brug har 48 6x8 lag 25kg-sække

Det der med stropper var jo ret smart... Jeg havde overvejet en eller anden form for stativ...
Da de blev leveret, kom de "trækasser", hvor der stod to pakker oven på hinanden på højkant. Kan ikke huske, hvor mange pakker der var per palle, men der var tre paller i hvert fald...
Nu har de stået opstillet langs væggene i garagen i tre år, og jeg begynder at blive træt af dem... Nu er der jo et håb om, at jeg skal lykkes med at lægge dem i år, men, men... :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.