Mener du letvægtsplader med 27 mm tykkelse? Hvordan mener du det er tilstrækkeligt? Dobbeltgips giver en tykkelse på 26 mm, og dåser plejer at være beregnet til enten enkelt- eller dobbeltgips, så en dåse til dobbeltgips fungerer godt at montere også i en 27 mm tyk trævæg. Eftersom dette er en fast installation, kræves der autorisation for at udføre den, også installation af dåser og trækning af rør.
Hvad jeg mener, er om det er nok for boksen med 27mm, og jeg ved, hvad du mener med dobbelgips, men mit spørgsmål er, om det er nok med 27mm ud over det. Jeg er opmærksom på, hvilke regler der gælder ved faste installationer.F fb35523 sagde:Mener du spredt panel med 27 mm tykkelse? Hvordan mener du, at det er nok? Dobbelgips giver en tykkelse på 26 mm, og bokse plejer at være beregnet til enten enkelt- eller dobbelgips, så en boks til dobbelgips fungerer fint til at montere i en 27 mm tyk trævæg. Eftersom dette er en fast installation, kræves der autorisation for at udføre den, også installation af bokse og trækning af rør.
Desværre forstår jeg ikke, hvad spørgsmålet går ud på. Skal du have dobbeltgips og derudover lægter på 27 mm, eller mener du, at du skal have lægterne som rammeværk, som du monterer gipsen på? En dåse til dobbeltgips er ofte rundt 50 mm dyb, så den har altså brug for op til 25 mm plads bag gipspladerne og passer altså, hvis du har 27 mm lægter som rammeværk. Visse butikker har præcise mål på deres dåser tilgængelige på internettet, så det er bare at google eller tage ud at købe en og teste med. Forklar venligst mere præcist, hvad problemet er, så kan jeg eller en anden sikkert svare.
Klik her for at svare