Hej, jeg har et loft af fer og not tretex, som jeg gerne vil opgradere til et loft af panel. Jeg overvejer, om jeg skal lade tretexen sidde og montere forskalling på den. Dels tænker jeg, at den isolerer en smule mod den kolde vind ovenover og forhindrer for meget savsmuld i at falde igennem sprækkerne i loft/vægvinkel. Det kan være værd at nævne, at det kun er savsmuld og mineraluld som isolering mellem loftet og vinden, dvs. ingen plastik eller lignende.
Spørgsmålet er, om der er nogen grund til at rive det ned, eller om det kan blive siddende, og jeg så skruer forskalling direkte gennem det ind i brædderne ovenover? Jeg har brug for at føre nogle ekstra ledninger frem og tænkte derfor på at forskalle. Tænker jeg rigtigt her, eller er jeg på vildspor?
Jeg vedhæfter et billede af, hvordan det ser ud i øjeblikket.
Hej, jeg har et loft af spontet tretex, som jeg gerne vil opgradere til et loft af panel.
Overvejer om jeg skal lade tretexen sidde og sætte gles på den. Dels tænker jeg, at den isolerer en smule mod den kolde vind over og forhindrer alt for meget savsmuld i at falde gennem sprækkerne i loft/vægvinklen. Det kan være værd at nævne, at det kun er savsmuld og mineraluld som isolering mellem loftet og vinden, dvs. ingen plastik eller lignende.
Spørgsmålet er, om der er grund til at rive den ned, eller om den kan blive siddende, og så skruer jeg gles direkte igennem den i råsponten, der sidder ovenfor? Jeg har brug for at trække nogle flere elektriske rør og tænkte derfor at glese. Tænker jeg rigtigt her, eller er jeg ude på et sidespor?
Sender et billede af, hvordan det ser ud i øjeblikket.
[billede]
er der ingen der tør gætte? Hvad kunne gå galt hvis jeg lader tretexen sidde?