18,891 læst ·
19 svar
19k læst
19 svar
Spredpanel, tag i garage, hvordan fastgør man de sidste stykker i gavlene?
Medlem
· Västerbotten
· 549 indlæg
Sketchup! Gratis enklere variant af CAD. http://sketchup.google.com/training/videos/new_to_gsu.html for nogle videoeksempler. Rigtigt hurtigt at arbejde med, når man først har lært det.Mäster sagde:
Gammel tråd men har præcis samme spørgsmålsstilling og har ikke fundet anden info.I importensketsig sagde:Tak så meget for hjælpen! Guld værd når man er total byggnybegynder. Kører vel på én af følgende tre muligheder, afhængig af om jeg finder en god regel i virkehøjen eller ej. Vil gerne komme videre cirka juledag, og intet byggemarked er nok åbent.
Mulighed 1: skrue et stykke ekstra let panel ovenfra på væggen, et stykke pr. rigtig let panellængde
Mulighed 2: som 1, men primært sikret med yderligere lidt let panel direkte i tagspæret bare. Mindre afhængig af god fastgørelse ned mod væggen.
Mulighed 3: Som foreslået, en liggende regel af kraftigere dimensioner.
Kun mulighed 3 giver i øvrigt rigtig godt greb til skrue eller søm nedefra.
Er mulighed 3 ikke god nok, og bare lægge en let langs med hele gavlen? Hvor halvdelen af bredden på 70mm hænger ud, det er vel nok til at bære op hvis man slår sømmet lidt skråt? Jeg sømmer med 90mm sømpistol.
Behøver ikke at være så forfærdelig grov, så man slipper for at skære ud til isoleringen ovenpå efterfølgende. Eller bør man skære ud til isoleringen ovenpå selv med en 28x70…?
Ingen som så ud til at kunne dette. Men jeg kom på selv, da jeg begyndte at tegne lidt, at "overliggeren", som jeg beskrev (samme som alternativ 3), ikke er nødvendig, glesen får jo støtte af det liggende installationslag (røde i billede) som kommer i næste moment.É ÉlPon sagde:Gammel tråd men har præcis samme spørgsmålsstilling og ikke fundet anden info.
Er det ikke nok med alternativ 3 og bare lægge en gles langs med hele gavlen? Hvor halvdelen af bredden på 70mm hænger ud, det er vel nok til at bære op med, hvis man også slår sømmene lidt skråt? Jeg sømmer med 90mm sømpistol.
Behøver ikke være så pokkers grov, så man slipper for at skære ud til isoleringen ovenpå bagefter. Eller bør man skære ud isoleringen ovenpå selv med en 28x70…?

Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Spærpanel garagetag byggetips
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Hvordan skal jeg sætte spredt loftplade op i min garage?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Sätta upp innertak i garage bör man ha någon form av duk mellan takstol och glespanel
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Glespanel i taket. Fuktfläckiga innan montage i garage.
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Glespanel i garagetaket.
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus