Jeg skal opsætte liggende vægpaneler i en lejlighed. Jeg har brug for at sætte lægter først, da væggen er af beton, det er en indvendig væg. Mit spørgsmål er, om jeg skal have noget mellem lægterne og væggen?
Og hvilken dimension på lægterne skal jeg bruge?
Og hvilken dimension på lægterne skal jeg bruge?
Nej det behøver du ikke, så længe vi arbejder på en indvendig væg.G Jolles sagde:
Dimensionen afhænger af flere faktorer, lydisolering mm. Jeg plejer at arbejde med 45x70 med stålregel både oppe og nede. C-C 600 eller kortere afhængig af panelens tykkelse.
Tak for svarene.
Ville det fungere at bruge 28X70 reglar?
Vi har ikke tænkt os at sætte noget op ud over panelet.
Hvordan fastgør man bedst reglarne i væggen?
Ville det fungere at bruge 28X70 reglar?
Vi har ikke tænkt os at sætte noget op ud over panelet.
Hvordan fastgør man bedst reglarne i væggen?
28x70skulle fungere udmærket synes jeg. Sørg blot for at bruge så korte skruer, at de lige akkurat bunder i brættet. Du vil jo ikke have, at de stikker ind i betonvæggen, for så går de nok ikke hele vejen ind, og du vil ikke have dem for korte, for så fæstner de dårligt. Passende er bedst altså.
Reglerne fæstner du til væggen med plug. Bor hullerne med en boremaskine, plug og skru regels på plads.
Reglerne fæstner du til væggen med plug. Bor hullerne med en boremaskine, plug og skru regels på plads.
Låner denne tråd...
Hvordan er det med regler, der hviler direkte mod betongulv, kan man lægge lidt vindpap imellem, så er det fint bagefter? Reglen skal fastgøres i en parallel lodret regel, men skal nå ned til gulv, som tilfældigvis er beton.
Hvordan er det med regler, der hviler direkte mod betongulv, kan man lægge lidt vindpap imellem, så er det fint bagefter? Reglen skal fastgøres i en parallel lodret regel, men skal nå ned til gulv, som tilfældigvis er beton.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Fråga angående takpapp på friggebod
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Fråga angående Nibe frånluftsvärmepump f730 & luftvärmepump
Värmepumpar -
Byg ind garderobe (spørgsmål om passstykker og regler)
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Fråga angående fukt i krypgrund - tack
Hustillverkare -
Fråga angående fukt i krypgrund.
Hustillverkare