I min køkkenrenovering er jeg nu nået til flisearbejdet. Jeg har aldrig flisebelagt før, men ville sikkert kunne klare det, hvis jeg prøvede. Spørgsmålet er dog, om det er værd det. Jeg tænker især på alle de nye værktøjer, man skal købe, hvor en fliseskærer sandsynligvis er den dyreste investering. Mit køkken er formet som et "L", hvor den ene side er 180 cm og den anden side 330 cm. Højden er 51 cm, som skal flisebelægges. Der skal skæres ud til 3 indbyggede stikkontakter i dåser. Væggen er spartlet og jævn. Hvad tror I, at en håndværker tager for at flisebelægge dette efter fradrag? Jeg tænker at købe fliser og klæbemasse selv.
Jeg tænker ellers, hvis jeg skulle flisebelægge selv, at man måske skulle satse på fliser, som er 25 cm høje. Så burde jeg vel slippe for at skære fliserne på højden, eftersom der er 51 cm mellem bordplade og overskab? Så måske er det nok at bruge den billigste fliseskærer? Ved ikke, om det ser dumt ud med så store fliser?
Det sværeste, hvis jeg flisebelægger selv, føles som om det bliver ved stikkontakterne. Nogle gode tips til, hvordan man bør tænke?