Har revet reguler indersiden ydervæg i kælder på vores hus fra 70'erne og så kommer rør/distanser frem ifølge billede. Er der nogen, der har en idé om, hvad det er? Disse findes over hele væggen dog lidt svært at se på billede.

• Boligevæg fra 1970'erne med afsløret blå rørlignende indlæg efter fjernelse af reglar; omgivet af isoleringsmateriale og beton.
  • To rør eller distancer i en kældervæg, dækket af isoleringsmateriale, med blåt metal og rust påvirket overflade.
  • En væg fra en kælder er blevet afdækket med isolering og rør eller distancer synlige, fra et hus bygget i 1970'erne.
O Oskaris sagde:
Har revet ned reglar inderside ydervæg i kælder på vores hus fra 70'erne og så kommer rør/distancer frem ifølge billede. Er der nogen, der har en anelse om, hvad det er? Disse findes over hele væggen dog lidt svært at se på billede.
I hylstrene sidder nok resten af det bistål, som er gået gennem støbeformen. Stængernes opgave var at holde sammen formen ved selve støbningen.
Jeg har kun set glatte bistål, men måske fandtes der en gevindet variant i betragtning af hylstrets udformning.

• Synes
Oskaris
  • Laddar…
S Spikrätaren sagde:
I hylserne sidder nok resten af det bistål som er gået gennem støbeformen. Stængerne skulle holde sammen formen ved selve støbningen.
Jeg har kun set glatte bistål men måske fandtes der en gevindet variant med tanke på hylsernes udformning.
Jeg kiggede på billederne igen og blev yderst tvivlende til min antagelse. Jeg bliver ikke helt klog på selve vægkonstruktionen.
ville være sjovt hvis nogen ved…

• Synes
Oskaris
  • Laddar…
Ser ud som isolering af typen Rockwoll Elefantmatta er der, hvis det er tilfældet, så er det afstandsstykker for ikke at presse isoleringen sammen med vægmaterialet, når det fastgøres på plads.

• Synes
Oskaris og 1 anden
  • Laddar…
Tog lidt nærmere billeder og skruer man hylsen af er det en fjeder hylsen er skruet i virker kompliceret😅

• En hånd holder en blå hylse, skruet ud af en væg med synlige skruer og rustne dele i en renoveringsproces.
  • En nærbillede af en vægskruetragt med en fjeder, omgivet af en ru overflade på væggen, delvist rusten og med hylsen fjernet.
??? Fjeder. Kan det være, at ydervægge skal kunne bevæge sig da. Hvordan var det fastgjort fra starten af dit arbejde. Hvad består væggen af som fjedrene er fastgjort i, eller er det en konsol som den sidder fast i, og konsollen er igen fastgjort i væggen. Du kan skære et stykke ud på 150X150 mm og løfte det ud, bare sætte det tilbage bagefter.

J jonaserik sagde:
??? Fjer. Kan det være, at ydervæggenes beklædning skal kunne bevæge sig så. Hvordan var det fastgjort fra starten af dit arbejde. Hvad består væggen af, som fjerne er fastgjort i, eller er det en slags konsol, som den sidder fast i, og konsollen i sin tur fastgjort i væggen. Du skal skære et stykke ud på 150X150 mm og løfte ud, bare
De ser ud til at være støbt i betonen, havde tænkt mig at skære dem af for derefter at pudse eller regulere væggen op, men nu blev jeg usikker på, om de holder noget på den anden side, som for så vidt er under jorden, så intet burde skride😅

• Et rør, der stikker ud af en betonvæg, muligvis en del af en længere struktur, kræver overvejelse inden afskæring.
  • Gammel betonvæg med metalstænger udsat, potentielt strukturelle elementer, overvejes at blive skåret, væg delvist under jordniveau.
O Oskaris sagde:
De ser ud til at være støbt ind i betonen, havde tænkt mig at afkappe dem for derefter at Pudsse eller lave en væg med reglar, men nu blev jeg usikker på, om de holder noget på den anden side, som jo i og for sig er under jorden, så intet burde falde sammen😅
Fra starten var det beklædning af masonit, tror jeg, samt lodrette reglar, der var fastgjort i de halvt indstøbte vandrette reglar.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.