Hej

Jeg har i dag en lige, enkel trappe/stige op til loftet. Den er desværre meget stejl, så børnene kan/skal ikke gå på den.
Nu overvejer vi at installere en vindeltrappe i stedet. Det skal være en, der ikke optager så meget plads.
Trappen, vi har i dag, er indbygget 60 cm i dybden og 70 cm i bredden. Ved siden af trappen står der en stolpe, der understøtter gulvet på loftet.
Jeg kunne godt tænke mig en vindeltrappe med midterstolpe, som erstatter den nuværende stolpe og som går ind i indbygningen.
Vedhæfter et billede, hvor stolpen er markeret med rødt klat.

Er der nogen, der har nogle forslag? Alle forslag er velkomne.......som har med trappen at gøre :-)

Hav det godt

//Viktor

• En byggeplads med en stige op til et loft og en rød markeret stolpe, som understøtter loftet, skal udskiftes med en spiraltrappe med midterstolpe.
I
Du får selvfølgelig bygge om gulvet deroppe så du kan afveksle vægten på den rigtige måde for at få den ned på centrumstolpen i trappen. Det skal ikke være noget problem, hvis du tager kontakt med en producent af spiraltrapper. Gætter dog på at du ikke vil have en trappe fra Weland i huset? :D

Alternativt søger du bæring i loftet i stedet og hænger bjælkelaget op i spærret, som evt. skal forstærkes.

Et lille problem får du med at stemple bjælkelaget midlertidigt, mens trappen sættes ind, og det er heller ingen stor sag, at dømme ud fra billedet, så længe du ikke hamrer for meget omkring trappehullet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.