Hej,
For ca. 5 år siden lavede jeg en totalrenovering af lejligheden, og da blev bl.a. vægspejle sat op. Desværre blev disse købt ind af Beijer/Bygg-Ole i Nacka og blev fremstillet på deres eget høvleri, som siden er blevet lukket.
Nu bliver der lavet om lidt igen, og vi har brug for at supplere med et par meter. Jeg har forsøgt at høre med Beijer, om de (mod forventning) har profilstålet liggende et sted, da det måske ville give en chance for at genskabe dem. Det er ikke sandsynligt, har jeg fået at vide, men de kan nok finde tegningen frem.
Dette burde være et relativt almindeligt problem, tænker jeg, så spørgsmålet er, om nogen har et godt tip til fremgangsmåde? At fremstille nye fra bunden (inkl. nyt profilstål osv.) koster mindst 8.500 kr, som jeg har forstået det, så det ville være rart at undgå. F.eks. kan man købe en der ligner og modificere (høvle eller udfylde med fx gips)? Har bl.a. set, at sekelskifte.se har en lignende liste,
https://www.sekelskifte.com/product/dekorlist-dorrspegellist-15x33-mm. Eller er der en snedker/leverandør af lister, der kan specialfremstille en kortere stump billigere?
Alt godt