Hej!

Ved nogen, hvor man kan bestille en tærskel i specialmål?

Eftersom der er en niveauforskel på 3cm ind i badeværelset, så har jeg brug for noget specielt tror jeg, medmindre I har nogle tips til, hvordan man kan gøre? :strong:

Tak!

• Diagram af en trøskel med 3 cm niveauforskel til badeværelse, viser keramisk flise, forsegling, fastmasse, tæt skik og flydende spartel.
  • Synes
JuggeH
  • Laddar…
Vi løste det ved at flydemørtlen blev lagt ud et stykke ind i dørkarmen, og badeværelsestærsklen blev monteret ovenpå flydemørtlen. Dog kræves der i så fald et stykke træ under tærsklen og udenfor flydemørtlen, men det burde være lettere at få fat i end at specialbestille en tærskel. Dog blev det i vores tilfælde ikke perfekt, da flydemørtlen ikke var helt jævn ved døren, men dette burde vi have løst ved at slibe det jævnt, inden vi monterede tærsklen.

• Synes
swealp
  • Laddar…
I
Jeg gjorde præcis som marsman80. Flydespartel ud under tærsklen. Så skar jeg et stykke af en anden tærskel og limede det under. Samlingen kan kun ses, hvis man bøjer sig ned, så jeg bekymrede mig ikke engang om at prøve at skjule den.

Trægulv med lys trøskel, der er blevet tilpasset og limet fast. Skarven ses kun ved tæt inspektion.

• Synes
Peter_K
  • Laddar…
P
Behøvede du ikke at kappe døren forneden da ?

I
Skulle precis til at hæve hængslerne lidt. Temmelig stramt men den rører ikke, og det går an at hæve lidt mere. Trodde dog tidligere, at jeg skulle blive nødt til at skære døren.
Dør med hævede hængsler ved gulvet forhindrer skader og kræver ikke afskæring.

P
Bliver der ikke dårlig med tilførsel med så lille en sprække?

I
P Peter_K sagde:
Bliver det ikke dårligt med tilluft med så lille en sprække?
Ftx og småbørn så døren er næsten aldrig lukket alligevel

Jeg har svært ved dette!

Behøver at finde egetræslister for at skabe en højde på ca. 36 mm.
Skal sætte det på en almindelig dørtærskel så det bliver ca. 45mm+.
Kan handle i hele Stockholm.

Meget taknemmelig for hjælp!

Se her:

• Tværsnit af gulvkonstruktion med keramiske fliser, tætning, og spatel ved 45 mm højde ved siden af en lineal.
Hvordan tænker du, at den skal se ud egentlig? Skal det være som en trinsplade med ca. 36mm tykkelse?
Træplanke med et indhak, mulig trøskel, glat overflade, lys træfarve, med små huller til fastgørelse.
Eller skal det være en lige trin uden "hak"?

Jeg kan måske lave en til dig, men vil gerne have en tegning først.

• Synes
swealp
  • Laddar…
Det er vel bare at gå til din nærmeste møbelsnedker? Jeg købte en træsko af den nærmeste møbelsnedker for mig for nylig. Han fremstillede den ud fra tegning jeg gav ham. 1500 kr men den sad som et smæk.

• Synes
swealp
  • Laddar…
Hej!

Sådan tænkte vi, almindelig swedoor tærskel med en eller flere lister for at skabe en 36-37mm høj tærskel.

Diagram der viser konstruktion af en 36-37mm højterskel med træsokkel, keramisk flise, tætning og flydespartel, med linjal for målestok.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.