Hej,
Vi er ved at renovere vores lejlighed, hvor vi har sat renoveringsgips på de eksisterende vægge (dels letbeton og tretexplader). Vi begik fejlen at sætte affasede kanter mod vindues- og dørkarme, så nu er der en fordybning, der indrammer dør og vindue.
Vi overvejer at sætte en ny bredere liste rundt om vinduerne og dække affasningen (gipspladen flugter med den eksisterende karm lige nu). Men jeg undrer mig over, om det er muligt at fylde spartelmasse i affasningen, så den er på samme niveau som resten af gipspladen? Skal man i så fald bruge en form for armering, såsom glasfiber eller papir, eller vil det holde i sig selv? Der er jo egentlig ikke noget, der bevæger sig, da det ikke støder op til en anden gipsplade.
Taknemmelig for svar!