Hvordan spartler jeg samlingerne mellem gipsplader, der ikke har en fordybning?
Skal jeg skære en lille fordybning med en kniv? Derefter spartle fordybningen. Så slibe, når det er tørt, og sætte armeringstejp fast og derefter spartle igen?
Skal jeg skære en lille fordybning med en kniv? Derefter spartle fordybningen. Så slibe, når det er tørt, og sætte armeringstejp fast og derefter spartle igen?
Hænger på tråden... Har et kælderrum med pudsede vægge. Har nogle trommer af minerit (dem der har kontakt med gulvet) og gips (dem der ligger i lofthøjde) for rør og bjælker. Slutfinishen i rummet er altså overvejende pudset væg.
Har spartlet trommerne men undrer mig om jeg skal lime glasfilt (eller typen "problemløsaren") på trommerne for at malingen ikke skal revne? Er der risiko for at lim eller filten mugner eller er de uorganiske?
Har spartlet trommerne men undrer mig om jeg skal lime glasfilt (eller typen "problemløsaren") på trommerne for at malingen ikke skal revne? Er der risiko for at lim eller filten mugner eller er de uorganiske?
Uden glasfiberstrimmel/papir er der stor risiko for, at der bliver synlige revner i samlingerne, når gipsen bevæger sig. At bruge glasfiberstrimmel synes de fleste er det nemmeste, selvom papir er det eneste, der er godkendt ifølge bygningsreglerne.
Så brug absolut en eller anden strimmel, lav et V med strimmel, spartl og nyd en god væg
Så brug absolut en eller anden strimmel, lav et V med strimmel, spartl og nyd en god væg
Moderator
· Stockholm
· 57 894 indlæg
pap er det som pladeproducenterne foreskriver.
Klik her for at svare