Vi sætter furuplywood-plader som overflade i loftet (ubehandlede) men bemærker, at det er svært at få dem helt tæt sammen. Er der nogen, der ved, om det ville fungere at spartle revnerne med træspartel. Eller findes der en bedre løsning?

Det er vel meningen, at pladerne skal monteres med bevægelsesmulighed?

Ingen anelse? Det er lige kanter, så de skal ikke "klikkes" i hinanden. Almindelige 10mm 1x2 m

Gulvfuge giver bevægelsesfrihed, dyrt men fungerer

H Huzzbutt sagde:
Golvfog ger rörelsemån, dyrt men funkar
Bilder ?

Fræs not og fjeder på dem, bliver klart pænest og bedst, men også lidt arbejde. Spartelmasse vil ikke holde over tid. Jeg tror heller ikke på blød fugemasse, hvis I vil have dem tæt sammen.

• Synes
SvanteC og 2 andre
  • Laddar…
Fræs not og fjeder ind!
Så får du træ også i samlingen

Spartel og fugemasse vil ikke holde, et alternativ er at sætte lister som før i tiden over alle samlinger.

• Synes
heimlaga
  • Laddar…
Sådan ser det ud. Det er jo max 3-4mm så burde det ikke stadig kunne fungere med spartel?

• Plywoodvæg med markeringer viser 3-4 mm mellemrum mellem pladerne, muligvis til spackel.
Ö Ölin sagde:
Så här ser det ut. Det e ju max 3-4mm så borde det ändå inte funka med spackel?
Træ er et levende materiale, fugens størrelse vil variere over året så spartlen vil revne. Skal du have noget så er det en elastisk fuge, men at fræse vil blive 1000 gange pænere.
Tænk en gipsplade, det er et dødt materiale men revner alligevel hvis man ikke lægger strimler i samlingerne, i dette tilfælde har du et levende materiale uden strimmel.

Forsøg at undgå unødvendigt mange samlinger, hvorfor kører I med så små stykker?

Tak for alle input. Ved ikke hvorfor vi kørte med små stykker. Måske fordi det er 3,5 m i loftshøjde og det ville have været sindssygt besværligt med tungere plader. Men men nu har jeg besluttet mig for at sætte lister langs alle samlinger. Tror det kan blive coolt.

• Synes
Oldboy og 1 anden
  • Laddar…
Ö Ölin sagde:
Tak for alle input. Ved ikke hvorfor vi kørte med små stykker. Måske fordi det er 3,5 m i lofthøjde og ville have været sindssygt besværligt med tungere plader. Men men nu har jeg besluttet mig for at sætte lister langs alle samlinger. Tror det kan blive coolt
Hej, står overfor samme problem nu, når vi sætter interiørplywood i birk. Kan du beskrive hvordan I gjorde, og gerne med billeder?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.