Hej!

Ny her:)

Har et spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.

Har spartlet på en betonvæg med Beckers grovspartel. Virker det, skal der også på med fliser bagefter?
Det ser ud til at have hæftet godt på overfladen.

Mvh

Gerne lidt mere information om væggen. Er det revner du har spartlet eller er det gammel puds der er løsnet? Selvfølgelig kan man sætte fliser på puds/spartel. Er det et vådrum, køkkenvæg eller noget andet?
Hej og velkommen for resten!

Der har siddet fliser der tidligere i et køkken. Så det var lidt skrovlet og porøst. Måske let beton? Sådan i bakspejlet skulle man måske have brugt husfix eller lignende?

Tak så meget!

Der bør være cementbundet spartel under fliser.

Stefan N sagde:
Det bør være cementbundet spartelmasse under fliser.
Jo har indset jeg har lavet en fejl nu.
Men fungerer det eller er det bare at forsøge at rive ned?

Er meget forvirret nu. Overfladen er ca. 150x30. Hvor stor er chancen for, at det slipper?

Ret lille ville jeg tro.

Det som er den største risiko er, at spartelmassen sikkert ikke er vandfast, og at en våd fix opløser spartelmassens overflade med dårlig vedhæftning.
Men det er blot en kvalificeret gætning uden at studere spartelmassens egenskaber i detaljer.

Påfør en primer først.

oceanis sagde:
Det som er den største risiko er at spartelmassen sikkert ikke er vandfast, og at en våd flydespartel opløser spartelmassen overflade med dårligt fæste.
Men det er bare en kvalificeret gætning uden at i detalje studere spartelmassen egenskaber.
Er en vandbaseret spartelmasse iaf.

http://www.beckers.se/produkter/inomhus/spackel-fog/spackel-grov

Stefan N sagde:
Dra på en primer inden.
Okay, ja det havde jeg tænkt mig at gøre, måske kunne man male et lag med vådrumsfarve også først?

Opdatering!
Var ude og pille ved det med en morakniv, og det sad meget dårligt. Store stykker faldt af, så jeg bliver nødt til at rive det ned og bruge husfix eller lignende.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.