Hej!
Flyttet ind i et 40'er hus med kælder. Nu slipper de grove dele af væggen helt ned til grundbetonen. Som I kan se, er det 3 lag, der løsner sig: noget spartelmasse, noget finsparkel og maling. Saltudtræk kan ses lidt hist og her, og derfor er det fugtvandringen, der forårsager problemet.
Hvordan ville I have gjort? Er det bare at banke disse lag væk og gøre om/gøre rigtigt? Eller skal jeg kun reparere der, hvor disse store huller opstår?
Flyttet ind i et 40'er hus med kælder. Nu slipper de grove dele af væggen helt ned til grundbetonen. Som I kan se, er det 3 lag, der løsner sig: noget spartelmasse, noget finsparkel og maling. Saltudtræk kan ses lidt hist og her, og derfor er det fugtvandringen, der forårsager problemet.
Hvordan ville I have gjort? Er det bare at banke disse lag væk og gøre om/gøre rigtigt? Eller skal jeg kun reparere der, hvor disse store huller opstår?
Jeg ville anbefale, at du går efter princippet om hellere at fjerne for meget end for lidt; sidder det fast som bjerget, kan det blive siddende, og begrundelsen for ekstrarbejdet er den reducerede risiko for at skulle lave arbejdet om. Men et vigtigere spørgsmål i denne sammenhæng er, om du har afhjulpet årsagen til, at det slipper, dvs. mindsket fugtbelastningen?
Tak for input!
Ja, tiltag for fugtvandringen i det omfang jeg kan er udbedret!
Ja, tiltag for fugtvandringen i det omfang jeg kan er udbedret!
Klik her for at svare