Hej!

Flyttet ind i et 40'er hus med kælder. Nu slipper de grove dele af væggen helt ned til grundbetonen. Som I kan se, er det 3 lag, der løsner sig: noget spartelmasse, noget finsparkel og maling. Saltudtræk kan ses lidt hist og her, og derfor er det fugtvandringen, der forårsager problemet.

Hvordan ville I have gjort? Er det bare at banke disse lag væk og gøre om/gøre rigtigt? Eller skal jeg kun reparere der, hvor disse store huller opstår?

• En hånd holder en prøve af en væg i flere lag, herunder spartel og maling, som viser tegn på at løsne sig.
  • Vægg med afskallet spackle, finspackle og maling. Tre lag løsner sig ned til grundbetonen. Saltudblomstring kan ses omkring området.
  • En hånd holder et stykke afskallet væg med flere lag af maling og spartelmasse, som er faldet af. Baggrund viser en delvis synlig væg.
Jeg ville anbefale, at du går efter princippet om hellere at fjerne for meget end for lidt; sidder det fast som bjerget, kan det blive siddende, og begrundelsen for ekstrarbejdet er den reducerede risiko for at skulle lave arbejdet om. Men et vigtigere spørgsmål i denne sammenhæng er, om du har afhjulpet årsagen til, at det slipper, dvs. mindsket fugtbelastningen?

Tak for input!

Ja, tiltag for fugtvandringen i det omfang jeg kan er udbedret!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.