Et hus bygget omkring 40'erne. I kælderen er der hårde vægge, ved ikke om det er mursten eller beton, og derefter puds på det. Mellem væggen og loftet er der en flot stor radius. Loftet mistænker jeg er en trækonstruktion, der har bast og net og derefter puds.
Det er revnet i loftet mellem den hårde radius og et par centimeter ind på loftet. Den revne er rundt i hele loftet.

Er der nogen, der ved, om der findes en god løsning? Eller er det som før, at man skal fjerne omkring revnen og lægge ny puds/spartel. Derefter male det og gøre det om efter X antal år. Dvs. som det er i dag.

Begynder du at pille ved det der, så vil hele taget snart falde ned. Hvis det kun er kosmetisk, ville jeg nøjes med at male.

P
pär h pär h sagde:
Et hus bygget omkring 40'erne. I kælderen er der hårde vægge, ved ikke om det er mursten eller beton, derefter puds på det. Mellem væggen og loftet er der en flot stor radius. Loftet mistænker jeg er trækonstruktion, der har bast og net, derefter puds. Det er revnet i loftet mellem den hårde radius og nogle cm ind på loftet. Den revne er rundt om i hele loftet.

Ved nogen om der findes en form for god løsning. Eller er det som før, at man skal fjerne omkring revnen og lægge ny puds/spartel. Derefter male på det og gøre om alt efter X antal år. dvs. som det er i dag.
Har du nogle billeder, så det lettere for os at kunne hjælpe dig?

Rejäl sagde:
Har du lidt billeder, så gør det det lettere for os at kunne hjælpe dig?

• Revne i loft nær et hjørne og vindue.
  • Revne i loftet ved siden af et vindue, der viser tegn på potentielt strukturel skade i en bolig.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.