er i gang med at rive gammel mosaik ned i køkkenet, og meget af væggen/betonen følger med. der skal selvfølgelig opsættes nye fliser, men ikke i samme højde som tidligere. tror I, at jeg kan spartle hullerne og derefter slibe, eller skal jeg bruge gips?
mv johanna

En køkkenvæg hvor gammel mosaik er blevet fjernet, hvilket har efterladt huller og skader i væggen, der skal repareres inden nyt flisebelægning.

Der findes såkaldt renoveringsgips som er 6 mm tykt. En løsning ville være at lime sådant på væggen helt op til loftet. Så undgår du at spartle så meget. Gips giver også en god plan overflade at flise på.

Jeg havde brugt husfix eller lignende cementbaseret produkt, det passer godt mod den eksisterende væg, og så fliser du over dette.

Spørg hos flisehandleren, de har sikkert tips til produkter, der er kompatible.
Renoveringsgips er tyndt og slattent, og du skal alligevel bruge cementbaseret lim for at få gipspladen op.

corre sagde:
Jeg ville have brugt husfix eller lignende cementbaseret produkt, det passer godt til den eksisterende væg, og så fliser du over dette.

Spørg hos flisehandleren, de har sikkert tips til produkter, der er kompatible.
Renoveringsgips er tyndt og slattent, og du skal alligevel have cementbaseret lim for at få gipspladen op.
Tak for tipset. Har været ude og købe husfix nu, kom nemlig i tanke om, at jeg ikke kan sætte gips, da det bygger for meget ud til det nye køkken 😊

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.