3,361 læst ·
6 svar
3k læst
6 svar
Spånplader med justeringsskrue a'la Nivell(?)
Min tømrer talte om et gulvspånpladesystem, hvor der sad justerskruer i spånpladen, typ som Nivell har i sine regler, at lægge på ujævnt kældergulv. Finder intet på min ven i nøden (Google). Skulle få mere info i morgen. Nogen der ved mere allerede nu? (Tag ikke min beskrivelse for sandhed, for han lød selv lidt usikker på opbygningen...)
Burde det ikke være lidt mere besværligt at lægge end Nivell? Synes det ville blive svært at passe pladerne ind og justere dem i niveau når man ikke helt kan se hvad man gør og desuden måske skal stå på pladerne til sidst? At justere et regelværk er jo ikke så svært men et helt gulv med spånplader?
Muligt. Jeg vil have lav byggehøjde. Nivell og lignende føles som om de bygger højere, da der først skal en regel efterfulgt af 22mm spånplade. Skal google videre 😀DIY_freak sagde:Skulle det ikke være lidt mere besværligt at lægge end Nivell? Jeg synes, det ville blive svært at tilpasse pladerne og justere dem i vater, når man ikke helt kan se, hvad man laver, og desuden måske skal stå på pladerne til sidst? Det er ikke så svært at justere et regelsystem, men et helt gulv med spånplader?
Som reference. Jeg bygger Granabs system nu 33kvm med ventilation. Betalte 515:-kvm op til regel inkl. blæser og alle rør i gulvet. Ingen spånplade inkluderet altså. Fragt og låne af værktøj kom oveni prisen. Får dog tilbage værktøjskostnaden hvis jeg sender alt tilbage. Blæsersystemet kostede 8875:- inkl. moms inkl. projektering og regelsystemet kostede 8125 inkl. moms.Hawkai sagde:
Nivell og Granab koster stort set det samme.
Giha har jeg hørt skulle være et dyrere system så jeg tog aldrig imod tilbud. Fik pris på 12000 fra JAPE inkl. blæser og måtte, som bygger rigtig lavt, men det faldt, fordi det blev dyrere end Granab/Nivell for at flydespartle op til et plant gulv.
Jeg ønskede også en lavere byggehøjde, men projektøren lykkedes med at få ind 30 mm rør under gulvet med tilstrækkelig flow. Jeg ender på ca. 62mm op til spånplade, så helt OK. Giha bygger som lavest 52mm.
Det lød som om 33kvm var lige på grænsen for 30mm rør, men vi klarede det med 2 afløbsrør fra blæser.
Har kun positive ting at sige om Granab i øvrigt. De er rigtig hjælpsomme og venlige, selvom man er en meget lille kunde.
Senest redigeret:
Klik her for at svare