Hej, har nylig købt et hus med tilhørende garage, tegningen forestiller overetagen.

Som I kan se er den eksisterende indvendige højde på overetagen 2050mm, hvilket er i det laveste laget for at kunne indrette og benytte til dagligdags formål.
Hvilke muligheder tror I der er for at hæve lofthøjden (helst til 2400mm, men også 2200mm er acceptabelt) ved at flytte op hanebjælken?

Er fremgangsmåden lig min skitse - mere eller mindre?
Eller behøver også over- og underrammer at blive forstærket i så fald?

På nedenetagen er der en stålbjælke gennemgående på midten af garagen - så jeg har tænkt mig at laste af 2 spær ad gangen med donkraft og ombygge under forudsætning af, at det er gennemførligt.

Vil kontakte en konstruktør i så fald for at få præcise beregninger, men tænkte få en første vurdering her.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.