Hej, har nylig købt et hus med tilhørende garage, tegningen forestiller overetagen.
Som I kan se er den eksisterende indvendige højde på overetagen 2050mm, hvilket er i det laveste laget for at kunne indrette og benytte til dagligdags formål.
Hvilke muligheder tror I der er for at hæve lofthøjden (helst til 2400mm, men også 2200mm er acceptabelt) ved at flytte op hanebjælken?
Er fremgangsmåden lig min skitse - mere eller mindre?
Eller behøver også over- og underrammer at blive forstærket i så fald?
På nedenetagen er der en stålbjælke gennemgående på midten af garagen - så jeg har tænkt mig at laste af 2 spær ad gangen med donkraft og ombygge under forudsætning af, at det er gennemførligt.
Vil kontakte en konstruktør i så fald for at få præcise beregninger, men tænkte få en første vurdering her.