Jeg er i gang med at isolere min dobbeltgarage og benyttede lejligheden til at tage væggen ned, som adskilte garagen.
Nu til mit spørgsmål, jeg vil gerne fjerne 70x70 reglen i midten, der støtter tagspæret, for at få mere plads i garagen. De to regler nærmest hver væg vil blive bevaret og gipset, spændvidden mellem de resterende regler nærmest midten bliver i så fald 4 meter. Tagspæret består af en 115x40 & 140x40, tør jeg fjerne stolpen i midten uden at risikere, at taget bliver kraftigt svækket? Tagets overflade er 48 m2.
Det er en hjemmesnekret fagværkskonstruktion. Jeg vil helst se hele tagstolen, før jeg udtaler mig, men ud fra det, jeg kan se, tror jeg ikke, at du kan fjerne søjlen.
Ja man har virkelig taget det man har haft, når man har sømmet tagspæren sammen. Tager taknemmeligt imod forslag til, hvordan jeg kan forstærke den, af kosmetiske grunde da den er så synlig, så overvejer jeg at beklæde den med enten gips eller råspont.
Det virker lidt irriterende, hvis man skulle blive nødt til at rive det hele ned og sætte en ordentlig bjælke for at slippe af med stolpen.
Uploader lidt flere billeder i løbet af morgendagen.
Men når du har alt så åbent, tænker jeg det hurtigste /enkleste måske er netop at trække en limträbalk op og finde en god måde at fordele lasten ned i pladen på.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.