Vi er ved at bygge et nyt hus i Göteborg. Da de skulle støbe betondækket mellem over- og underetagen, var det en smule for koldt og blæsende, så i stedet for at slibe og gøre overfladen fin, måtte støberne halvt i panik lægge isolering på for at undgå, at hele dækket frøs i stykker. De havde ikke nok isolering og måtte lappe den sidste del sammen ved at lægge overskydende flamingoplader og nogle lidt tungere flamingoplader med cementplade på. I løbet af natten blæste også en del af isoleringen af. I dag ser overfladen i mine øjne ikke helt godt ud. Der er nogle billeder her:

http://www.cfd-online.com/Users/jola/Hus/Bilder/Fruset/

Det er svært at vise niveauforskelle, men hvor de tunge plader lå, er der opstået store firkanter, der er sunket ned nogle mm. Der er også masser af samlinger, fordybninger/huller, fodspor osv. i betonen. Omkring afløbsbrønde ser det virkelig ikke pænt ud, hvilket ses tydeligt på billederne. Yderkanten af pladen er også ret revnet, hvilket nu dækkes af syler de fleste steder og mest ses under altan- og balkondørene.

Dette er nok første og eneste gang, jeg bygger hus, og jeg har ingen erfaring med at vurdere, hvor slemt det er, og hvilke krav jeg skal stille til dem, der bygger. Hvad bør man gøre for at rette dette? Hvor slemt synes I, det ser ud på billederne? Taknemmelig for alle råd!

Bedste hilsner,

Jonas

Hej nabo! :)

Det ser ganske vist ujævnt ud, men ikke værre end at de kan slibe ryggen af og måske lægge en flydespartelmasse eller spartle.

Thomas59
Gulvafløbet så ud til at ligge dybt og pænt:S.

Skal man på med flydespartel/tætningslag der, så bliver det problemer med brøndmanchetten.

Ikke engang uden flydespartel får du en godkendt tilslutning med tætningslag, men måske skal der ikke være noget tætningslag?

Nu strækker min erfaring sig ikke til at støbe plader, så det er måske ok, bare ikke så pænt?

Forhøjelsesring Anyone?

Tag det roligt. Let fixet.

Det var dejligt at høre, at alle tilsyneladende mener, at det ikke er noget problem at ordne overfladen på bjælkelaget, selvom det ser lidt ujævnt ud.

Sjovt når man kommunikerer med naboen via forummet, men nu har Johan også set det live d^_^b Med spartel og måske slibning håber jeg, at det bliver godt til sidst.

Er der nogen, der har en anden mening end at det ikke bliver noget problem at ordne det sønderfrosne bjælkelag?

Gulvafløbet skal jeg ikke sige noget om, men resten ser ikke værre ud end hvad mit gulv gjorde.

Dog mislykkedes spartlingen der (formentlig for kort tid mellem primer og spartel) så jeg måtte fjerne det igen, dvs endnu mere slibning men jeg sleb og sleb og sleb ....

Blev lidt småhuller efter som jeg spartlede dvs max en cm i diameter og nogle mm dybe. Derefter blev det 4-5 lag af byggmax gulvfarve. (væggene skulle stryges flere gange så dermed undlod jeg at maskere)

• Gråt gulv i et rum med hvide vægge, nymalet med 4-5 lag gulvmaling. En trappestige ses i baggrunden, ingen synlige skoemærker.
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.