Hej, holder på at sømme indvendigt loft, panel fra norrlansträ.
Jeg bruger en dyckertpistol makita AF506.
Har sat indtrængning på max og korrekt lufttryk, men alligevel får jeg ikke sømmet helt ind, sømmer ca 45 grader i fjedren.
Er der nogen, der har nogle tips, eller måske har oplevet noget lignende.
//Thord

• Hvide træpaneler med to dykkersøm viser ikke helt indkørte søm i et projekt med indvendigt loft.
  • Billede af et hvidt indvendigt træloft med synlige søm, der ikke er blevet slået helt ind i træet.
Düsseldorff
Hmm, har aldrig oplevet det problem. Er det en usædvanligt svag pistol?

Düsseldorff Düsseldorff sagde:
Hmm, aldrig været med om det problem. Er det en usædvanligt svag pistol?
Nej, den skal klare dette, muligvis at jeg må komme dybere ned i fjederen.

Hvordan holder du dyckertpistolen, hvad sker der hvis du drejer 90 grader så spidsen hviler ordentligt mod panelet?

Nytt_användarnamn_2024_12
T Thord58 sagde:
Hej, holder på at sømme op loftpanel, panel fra norrlansträ.
Jeg bruger en dykkerpistol makita AF506.
Har sat indtrængning på max og korrekt lufttryk, men alligevel får jeg ikke sømmet helt ind, sømmer ca. 45 grader i fjederen.
Er der nogen, der har nogle tips, eller måske har oplevet noget lignende.
//Thord
Hvis du tager et stykke spild og sømmer direkte imod, altså holder sømpistolen 90 grader mod materialet, hvordan bliver det så?

A AndersS sagde:
Hvordan holder du dyckertpistolen, hvordan bliver det, hvis du drejer 90 grader, så spidsen hviler ordentligt mod panelet?
Vinkelret trænger den ind uden problemer, men jeg vil have skjult sømning, så det skal være 45 grader.

Nytt_användarnamn_2024_12
T Thord58 sagde:
Vinkelret så trænger den ind uden problem, men jeg vil have skjult sømning så det skal være 45 grader.
Så er det sådan at anlægsfladen ikke ligger tæt på materialet, kan du øge trykket med nogle bar?

Har du lagt dyckerten i det rigtige spor? Der plejer at være "spor" i magasinet for forskellige længder af dyckerten og lægger man dem for højt oppe, kan det måske blive sådan her?

T Tjrex sagde:
Har du lagt dyckerten i rätt spor? Bruger normalt være "spor" i magasinet for forskellige længder på dyckerten, og hvis man lægger dem for højt op, kan det måske blive sådan her?
Nej, det er ikke problemet.

T Thord58 sagde:
Vinkelret så trænger den ind uden problem, men jeg vil have skjult sømning, så det skal være 45 grader.
Du misforstod mig, søm på samme sted men drej dykkertpistolen 90 grader, det bliver også skjult, så dykkerhovedet flugter med panelængden.

• Synes
Stefan N
  • Laddar…
Tak, tester i aften.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.