P
Som overskriften siger, er der nogen byggteknisk fordel ved at beholde brædderne, der var rammen til det gamle vævspændte loft samt supplere med nogle tværgående brædder, eller kan jeg lige så godt rive rammen ned og sømme panelet direkte mod råsponten?

• Loft med træbrædder og rund loftlampe. Diskussion om fordelene ved at beholde eller fjerne brædder fra ramme til et gammelt vævspændt loft.
Totte_S
Hvis du ikke vil trække om elen, hvilket passende kan gøres mellem råsponten oh pärlsponten, så ser jeg ingen grund til ikke at sømme direkte mod råsponten, hvis det er et tilstrækkeligt lige-plant underlag. Det ville jeg have gjort, men nogen anden har måske en anden mening. Det er jo rart at spare hver cm lofthøjde, og du ser ikke ud til at have lofthøjde i overflod præcis ;-)

P
Rev ned brædderne da de alligevel var så fulde af søm. Råsponten føles plan og fin så det bliver nok godt at sømme panelet mod den. Elektriciteten får være da den er i god stand, ganske vist fra senere del af 60'erne men ledningerne ser friske ud.

Loftshøjden er nok højere end hvad den ser ud til at være, 240 cm.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.