Skal sømme perlespor (120mm) bred i loftet og overvejer at leje en dykkerpistol. Jeg skal male panelet men undrer mig over, hvis man sømmer synligt, bliver mærkerne fra sømpistolen (Senco Finish Pro 35) så synlige, at man skal spartle?
Hvis man skulle undgå pistolen og bruge hammer og dykkert og sømme synligt, skal man så bruge dyknagle og derefter spartle?
Jeg har sømmet perlesporloft op tidligere men da 95mm og der sømmede jeg usynligt i sporet men havde problemer med, at det revnede, så jeg tænkte at sømme synligt denne gang.
Hvis man sømmer synligt, sætter man to søm ved hver regel så?
Hvis man skulle undgå pistolen og bruge hammer og dykkert og sømme synligt, skal man så bruge dyknagle og derefter spartle?
Jeg har sømmet perlesporloft op tidligere men da 95mm og der sømmede jeg usynligt i sporet men havde problemer med, at det revnede, så jeg tænkte at sømme synligt denne gang.
Hvis man sømmer synligt, sætter man to søm ved hver regel så?
Den var nok 12mm hvis jeg ikke husker forkert. Dette hul som bliver, er det ikke nok med farve for at dække dette? Jeg antager, at dybden på hullet også varierer afhængigt af hvor hårdt træ spiken finder. Hvordan har I gjort, som har brugt sømpistol til indvendig panel? Clips måske ville være noget, må lige tjekke det.
Det kan være svært at indstille dyckertpistolen, så sømmet ikke går igennem, når man sømmer skjult. Jeg havde sømmet skjult med hammer og don, det tager ubetydeligt længere tid end at bruge clips, men da jeg brugte dem, var clips ret dyre, men det kan have ændret sig.
Hvis du har problemer med, at det revner, kan det skyldes, at sømmet er for spidst/skarp, alternativt at det er for tykt, nogle revner må du dog regne med.
Hvis du har problemer med, at det revner, kan det skyldes, at sømmet er for spidst/skarp, alternativt at det er for tykt, nogle revner må du dog regne med.
Klik her for at svare