mine tagspær i mit 1 1/2 prefabhus er ikke præcis i samme plan...

Når jeg skyder lister for inderloft, hvordan ville I jævne ujævnhederne mellem tagspærene? (Har desuden kvist...

R
Har ikke tænkt på det, men skal ikke alle tagspær malla med hinanden, ellers virker det som om de er skæve nedad opad,
Sidder stolene lidt for langt ud på den ene side og en anden i den anden retning, så de ikke centrerer præcist på toppen kan det nok blive afvigelser. Da er det noget for mine øjne, der ikke stemmer, men jeg kan tage fejl.

R rävlyan sagde:
Har ikke tænkt på det, men skal ikke alle spær passe med hinanden, ellers virker det som om de er skæve nedad opad, Hvis stolene sidder lidt for langt ud på den ene side og en anden den anden vej rundt, så de ikke centreres præcist på toppen kan det nok blive afvigelser. Så er det noget i mine øjne som ikke stemmer, men jeg kan tage fejl.
Havde man snedkereret elendigheden selv så måske. Nu er der en ret stor forskel på 6-7 mm mellem visse spær.

Måske det ikke bemærkes i sidste ende? Støttebenene er lidt den samme historie, der tør man ikke tage libellen frem og måle :/

R
Det du kan gøre er at spænde en tråd fra den ene til den anden side og save til mellemstykker under lægten for at få det til at passe.
Masonit plejer at være godt, da den er stiv og hård, samt at det går at dele den midt i.

E
Lang retskinne og masonitstrimler. Læg dig på et niveau, der er passende for dig. Et par mm er ikke noget at skændes om, men nærmer det sig cm, kan det være tid til at shimse.

6-7mm ses ikke i et loft.

Hvis man ikke selv saver lægterne i dag, så kan de variere nogle mm her eller der, ellers hvis der er store variationer i taget, så skruer jeg lægterne mod hanebjælken, måler ujævnhederne, skruer lægterne lidt ned, lægger masonit imellem og skruer dem tilbage....

Grumme tips drenge. Mottages med stor glæde. Skal sprøjte ud shims da Mao :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.