Findes der i dag skruer eller søm af jern til at købe? Spurgte hos Clas O, som kun sælger galvaniserede.

Ernst K anbefalede, at citrusplanter har godt af en jernsøm i jorden :)

Et stykke ståltråd burde fungere lige så godt?

C cersch sagde:
Findes der i dag skruer el søm af jern til salg? Spurgte hos Clas O som kun sælger galvaniseret.

Ernst K rådede at citrusplanter har godt af en jernsøm i jorden :)
blank trådsøm findes på fx beijer

Find en gammel hestesko!
Prøv ved den nærmeste stald.

Mener han jern eller stål? Jeg giver ikke så meget for den der hokuspokusmand.

Jeg spekulerer på, om nogle af mine gamle skruer er af jern...
Fe findes i indholdsdeklarationen på plantegødningen i lav mængde. Måske er det sådan, at citrus vil have mere Fe end andre planter?

T Thomas_Blekinge sagde:
Mener han jern eller stål?
Men stål er jo til overvejende del jern, så til dette anvendelsesområde gætter jeg på, at det er ligegyldigt.

Ja, stål er jo en legering mellem jern og ca. 0,5 - 2% kulstof, men jeg antager, at TS søger efter ubehandlet søm eller skrue. Som flere har nævnt, så burde blank trådsøm eller ståltråd være tilstrækkeligt.

C cersch sagde:
Jeg spekulerer på, om nogle af mine gamle skruer er af jern...
Fe er angivet i ingredienslisten på plantemidlet i en lav mængde. Måske er det sådan, at citrus vil have mere Fe end andre planter?
De fleste skruer og søm er lavet af jern/stål. Problemet er, at de ikke skal være overfladebehandlede.

Citrus vil have jernholdig jord. Hvor meget jern indeholder plantemidlet?

Man behøver vandopløselige jernsalte. Det får du ikke af en jernnagel. Rust er ikke vandopløseligt. En nagle eller skrue vil ikke hjælpe andet end hvis man vil tro på det.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.