Hej,
Jeg er i gang med en tilbygning til huset.
Der hvor tilbygningen bygges, har der tidligere stået en udestue med glaspartier.
Det har været meget varmt på solrige dage, især om sommeren.
Solen står på fra 9-17, direkte sol.
Nu til mit spørgsmål. Hvordan ville I have tænkt med isoleringen, hvordan "garderer" jeg mig bedst mod solen for at undgå varmen indvendigt.
Det bliver få vinduer med UV 0,7. Hvad mere kan jeg gøre? Tykk isolering i taget? Tykk isolering i væggen? Hvor tyk?
Tak!
Der hvor tilbygningen bygges, har der tidligere stået en udestue med glaspartier.
Nu til mit spørgsmål. Hvordan ville I have tænkt med isoleringen, hvordan "garderer" jeg mig bedst mod solen for at undgå varmen indvendigt.
Det bliver få vinduer med UV 0,7. Hvad mere kan jeg gøre? Tykk isolering i taget? Tykk isolering i væggen? Hvor tyk?
Tak!
Selvbygger
· Stockholm
· 8 589 indlæg
Selvfølgelig isolerer du tag, vægge og gulv, både mod for meget varme om sommeren og mod vinterkulden selvfølgelig.T thodur sagde:Hej,
Nu til mit spørgsmål. Hvordan ville I tænke med isolering, hvordan "sikrer" jeg mig bedst mod solen for at slippe for varmen indendørs.
Der bliver lidt vinduer som har UV 0,7. Hvad mere kan jeg gøre? Tykk isolering i taget? Tykk isolering i væg? Hvor tyk?
Tak!
Hvor meget afhænger af dit budget, plads mm
Jeg har bygget ud på mit fritidshus (sydvendt) og isolerer 210 mm i taget, 145+45 mm i væg og 195 mm i gulvet.
Tak for svaret!klaskarlsson sagde:
Klik her for at svare