Hej,

Det er jo nemt at være bagklog, men jeg ville i gang med renoveringen af et rum og blev færdig med gulvet i dag. Jeg testede med en sokkel og opdagede, at gulvet i det rum er ret ujævnt, så soklen glipper lidt hist og her. Hvordan løser man dette nemmest?

Det samme gælder ved loft-listen.

/Marcus

Hvad er det for et gulv?

Hvis det er betongulv, kan du flydespartle, ikke så svært som det lyder. Trægulv - måske slibe - meget svært. Klinker, - anden type gulv, sæt listen og fug med noget som er hvidt, typisk latex (evt byggesilikone hvis du har hjemme)

Ved loftet, sætte skyggeliste...

Sæt soklen på plads midlertidigt. Så tegner du langs gulvet, f.eks. ved at lade blyanten ligge fladt på gulvet og trække den langs soklen. Eller du kan lægge en lille masonitbit eller lignende, som du trækker blyanten langs (altså trække både blyant og masonitbit). På den måde får du en streg på soklen, der følger gulvets profil. Så er det stiksav eller høvl, der gælder, afhængigt af hvor ujævnt gulvet er.

Det er lamminatgulv. Larsa, dit tip lød ikke helt umuligt :)
Takker.

Har du hvide lister så brug latex både i loftet og mod gulvet.

"Larsa":s forslag er det, der bliver klart pænest. Iaf når det gælder gulvsokler. I loftet er en skyggeliste enklest.

Ang taglisten: Jeg satte taglister (en ret kraftig hulkehlprofil) i et rum med et ret ujævnt loft og syntes ikke, at det var nogle større problemer at trykke listen op, så den lå ret tæt imod. SÅ stive er de oftest ikke. På de værste steder var jeg nødt til at skrue listen, men alligevel... Derefter latexfuge mellem liste og loft.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.