Til fastgørelse af forbindelsesringen til mine tilluftsventiler har jeg brug for en utroligt slank skrue. Jeg kan bare ikke finde en sådan. Skruen burde være ca. 70mm med en diameter på ca. 3mm. Montageskruer passer dårligt, da hullerne ikke er helt lette at bore større. De sidder så tæt på kanten.

25 Sprækkepanel
20 Puds
23 Luftspalte
13 Gips
Ring af galvaniseret plade med huller ca. 3,5mm

Tips og idéer modtages med stor nysgerrighed!

• Rund ventilationsåbning i loft, med metalring indvendigt. Kanten er tæt på væggen, hvilket kræver præcis montering af tilslutningsringen.
Lim rundt kanten. Kan det fungere?
Eller lav nye huller mellem de gamle

Søg efter list eller sokkelskrue

• Synes
dadid
  • Laddar…
B basseman sagde:
Søg på list eller sokkelskruv
Godt forslag!
Desværre ser det ud til, at der ikke findes listskruv længere end 57 mm, medmindre de er "dobbeltgevindede", dvs at et gevind under hovedet holder listen snarere end hovedet, som er gjort meget lille.

Er du stødt på noget, der modbeviser denne observation?

fgo fgo sagde:
Lim rundt kanten. Kan det fungere?
Eller lav nye huller mellem de gamle
Kantlimning er sidste udvej. Gulvet ovenpå trykker lidt på flexrørene, så risikoen er forholdsvis stor for, at limningen ikke bliver helt så god, som jeg ville ønske.

Kan du komme til på bagsiden?
3 mm gevindstang, kuppel møtrik på den synlige side.
Ville det fungere?

J Jan271 sagde:
Kan du komme til på bagsiden?
3 mm gevindstang, kuppel møtrik på den synlige side.
Ville det fungere?
Ønsker at det var muligt, men låget er på (inkluderer parketgulv og vandbåren gulvvarme :-/

Terrasseskrue med xtra trælap på loftet)

Jeg ved ikke, hvad du vil opnå rigtig, er det at få stosen til at slutte tæt mod loftet eller bare som ren fastgørelse til dine flexslanger? Hvis det kun er, at stosen skal sidde sammen med flexslangen, så tager du en almindelig pladeskrue (typ 12 mm) og skruer fra indersiden don lige ind i flexslangens pladeforstærkning........ ja, sådan plejer jeg at gøre i hvert fald.

Gælder det fastgørelse af selve stosen mod loftgipsen, så sav en bit krydsfiner (typ 7 mm), del den på midten og sæt den på plads i hullet, inden du sætter stosen tilbage og skruer den fast.

E egge80 sagde:
Jeg ved ikke, hvad du vil opnå rigtig, er det at få mellemringen til at slutte tæt mod loftet, eller er det blot som ren fastgørelse til dine fleksible slanger? Hvis det kun er for at mellemringen skal sidde sammen med den fleksible slange, tager du en almindelig pladeskrue (typ 12 mm) og skruer fra indersiden direkte ind i den fleksible slanges pladeforstærkning........ ja, sådan plejer jeg at gøre det i hvert fald
Nja, mellemringen sidder lidt for godt fast i fleksdæmperen. Det er lidt af problemet. Jeg er bange for, at jeg skader dæmperen, hvis jeg tager mellemringen af for at komme til luftspalten.
En lang, smal skrue ville være så enormt enkelt :-)

Tag en skrue af tilstrækkelig længde, måske 5 mm dia. Og skiver i passende størrelse til skruen. Og sæt skruen uden for flangens kant, så skiverne holder flangen. Ventildækslet som skal derhen har vel tilstrækkelig stor diameter til at skjule skruen, ikke?

7,5 mm margener. En sej opgave.

Fulkemisten
Kontakt Sifvert-skruv. De ved alt om fastgørelse. Hvis de ikke har den pågældende skrue på lager, kan de nok finde den. Ifølge deres egen udsagn kan de nogle gange også fremstille skruer.
www.sifvert-skruv.se

• Synes
dadid
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.