Dette er måske ikke direkte husrelateret, men møtrikker er vel det. Nå ja.

Dette er en bolt med møtrik, der sidder på et par inlines. Møtrikken er faldet af, og jeg søger altså en lignende møtrik. Usikker på dimensionen, M5 ville jeg tro.

Nogen der ved, hvor jeg kan finde det?

En bolt med møtrik, der er delvist løsrevet, sandsynligvis fra et par inliners; bolten har en rød trådsektion.

I
Ingolainen sagde:
[link] dog komplet som du sikkert allerede har set. Men Mail og spørg om du kan få lov at købe møtrikker løs.
Ja billedet kommer netop fra den side, og de sælger ikke løse møtrikker. Derfor spørgsmålet.

Har aldrig set en lignende møtrik i faghandelen, måske kan du få en fremstillet af et maskinværksted, men det er nok dyrere end at købe et komplet sæt

Der er nok en grund til, at du ikke kan købe kun møtrikken. På skruen er der en slags lyserød gevindlåsning, og hvis du kun udskifter møtrikken, er det ikke sandsynligt, at den forbliver der længe uden gevindlåsning.

thomas33 sagde:
Der er nok en grund til, at du ikke kan købe kun møtrikken. På skruen er der en form for lyserød gevindlås, og hvis du kun skifter møtrikken, er det ikke sandsynligt, at den bliver siddende der så længe, uden gevindlås.
Nok sandt. Men det eneste de sælger er en komplet pakke med bolte og møtrikker til otte hjul, så det var ikke så fristende.

Desuden er gevindlåsen beregnet til, hvor bolten skrues fast i rammen. Møtrikken skrues derefter fast længere ude, hvor der ikke er nogen lås.

Nu er grundproblemet, at møtrikken er løsnet (fabriksmonteret men på gamle inlines), så næste gang vil jeg selv påføre lidt gevindlås.

Desværre er det sådan nu til dags, at meget sælges i store pakker og ikke stykvis. Nu så jeg, at en hel pakke koster 229 kr, og det er så otte skruer og møtrikker. Sandsynligvis bliver det betydeligt dyrere, hvis du skal lade nogen fremstille eller modde en møtrik, så den passer.
Du må købe en komplet pakke og tage den møtrik, du har brug for, og så sælge de andre for 50 kr styk på Blocket eller Tradera...:)

Det der er let fikset for den, der har en drejebænk, burde koste lidt kage. Men jeg ville nok alligevel have købt et sæt for 229 kroner i stedet for at bruge energi på at lede rundt (hvis man nu ikke er heldig nok til at have en dygtig drejer i den nærmeste bekendtskabskreds, eller endnu bedre en egen drejebænk).
Desværre har jeg ikke købt en drejebænk endnu. Hvis du ikke har løst problemet, inden jeg finder en sådan, lover jeg at dreje en møtrik gratis, bare fordi det er så sjovt! :D

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.