Hej.

Jeg leder efter en bestemt fugemasse, som jeg har set, at blikkenslagere og taglæggere ofte bruger.
Man kan lave meget brede fuger, og når den er hærdet, bliver det som gummi, virker til at hæfte rigtig godt på de fleste materialer. Det lader ikke til, at den er så klistret som alle de fugemasser, jeg har prøvet.

Har også set lignende fugemasse på byggerier, når de tætner mellem to betonvægge fx.

Jeg har især tænkt mig at bruge den, når jeg beklæder skorstenen fremover, men også til andre udfyldninger af revner, sprækker eller samlinger udendørs.

Har set både sort og grå i farve.

Der findes sikkert en masse forskellige fabrikater, men I har måske tips til noget?

Har prøvet at købe en masse forskellige i de lokale byggemarkeder, men har ikke fundet noget brugbart, synes jeg.

fremax fremax sagde:
For tætning i facade, [link]
kan være sværere at få fat på. Prøv med glarmester/større byggefirmaer/dem der arbejder med facader. (600ml pølser kun tror jeg, kræver speciel sprøjte)

For dækning på tag/plade [link]

Køb på Wurth/ hos blikkenslager

Med venlig hilsen, fremax
Tak for tipsene! :)

Den der fra Wurth ser interessant ud, men læste at nogen havde skrevet at den var meget klistret at arbejde med og ikke specielt god.

Ingen med flere tips?

Jeg har mange hundrede s.k skyddsrumsfog til overs. Du kan få en pakke. Findes i Nacka :)

Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Jeg har mange hundrede såkaldte beskyttelsesrumsfugemasse til overs. Du kan få en pakke. Findes i Nacka :)
Kan jeg bruge dette til at tætne mellem plade og tegl?

Det tager jeg gerne, men bor i karlshamn, så kan jo ikke hente desværre :(

Japp, det er godt til sådan noget. Sikaflex hedder producenten. Ok, synd.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.